خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

در مورد شکایت حاشیه‌های دیروز چیزی نشنیده‌ام

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۵۶

مسائل مهمی در کشور داریم که همه باید به آن توجه داشته باشند زیرا هرچه فضای کشور آرامتر و منطقی‌تر باشد، بهتر می‌توانیم در شرایط فعلی٬ مشکلات کشور را حل کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان، احزاب، رسانه‌ها و رجالی که تریبون در دست دارند تلاش کنند فضا، فضای آرامی باشد و به مسائل اصلی کشور و مشکلات معیشتی بپردازیم و در حال حاضر این یک وظیفه ملی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در حاشیه اولین جلسه کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه نظر شما درباره اتفاقات و حاشیه‌هایی که در روز گذشته در صحن علنی به‌وجود آمد، چیست؟ گفت: ما مسائل مهمی در کشور داریم که فکر می‌کنم همه باید به آن توجه داشته باشند که هر چه فضای کشور آرامتر و منطقی‌تر باشد، بهتر است چراکه می‌توانیم در شرایط فعلی مشکلات کشور را حل کنیم زیرا این یک وظیفه ملی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه باید تلاش کنند در مجلس فضایی باشد که بشود به مسائل اصلی پرداخت، مسائل اصلی باید در فضایی منطقی انجام شود و این به نفع کشور است.

وی تصریح کرد: شما رسانه‌ها نیز همین فضا را دنبال کنید، دنبال سوژه‌هایی نگردید که از نظر کار سیاسی خیلی داغ است.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان ادامه داد: بهتر است رسانه‌ها فضا را به سوی آرامش بیشتر ترویج کنند. نکته‌ای که اخیراً در مراسم سالروز تولد پیامبر اکرم(ص) از سوی مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید کردند که وحدت، آرامش و وفاق در کشور بسیار ضروری است، بنابراین رسانه‌ها تلاش کنند این فضا حاکم شود.

دکتر لاریجانی درخصوص نحوه عملکرد نمایندگان در قبال این مسائل٬ گفت: نمایندگان، احزاب، رسانه‌ها و رجالی که تریبون در دست دارند باید تلاش کنند فضا، فضای آرامی باشد و به مسائل اصلی کشور و مشکلات معیشتی بپردازیم و در حال حاضر این یک وظیفه ملی است.

وی درباره جلسه امروز کمیسیون تلفیق افزود: در کل روحی که برای پیشنهادها در زمینه بودجه مطرح شد این بود که بودجه را متناسب با شرایط واقعی ببینیم و فاصله آن چیزی که تصویب می‌شود٬ با آن چیزی که تحقق می‌یابد، بیش از ۱۰ درصد نباشد.

لاریجانی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید باید در بودجه محور قرار داده شود و نکته سوم اینکه نمایندگان با توجه به شرایط کشور نهایت هماهنگی را با دولت برای تنظیم بودجه داشته باشند که هم در مقام عمل تحقق بودجه صورت گیرد و هم به واقع‌گرایی نزدیک باشد.

وی ادامه داد: باید حداکثر استفاده را از مشارکت‌های مردمی در طرح‌های مختلف عمرانی برد و زمینه‌هایی را فراهم کرد که تسهیلات برای مردم به‌ وجود بیاید و به مشوق‌های صادراتی توجه شود، به دلیل اینکه از ظرفیت‌های صادراتی خوبی برخورداریم.

رئیس قوه مقننه افزود: با رویکرد صادراتی باید از بازار کشورهای اطراف استفاده کرد، بنابراین باید رویکرد خیلی روشنی درباره صادرات داشته باشیم.

لاریجانی درخصوص توجه به بخش کشاورزی گفت: برنامه‌های بخش کشاورزی باید با توجه به کمبود آب و اینکه حدود ۹۰ درصد از منابع آبی، صرف بخش کشاورزی می‌شود، تدوین شود، بنابراین باید با تغییر روش آبیاری و سرمایه‌گذاری در زمینه آبیاری تحت فشار و استفاده از سیستم‌های گلخانه‌ای که به آب کمتری نیاز دارد، بخش کشاورزی را تقویت کرد. همچنین لازمه ارتقای بخش کشاورزی ارائه تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین به کشاورزان است.

وی درخصوص اینکه آیا به هیات رئیسه شکایتی درباره مسائل حاشیه دیروز صحن رسیده است یا خیر؟ گفت: در این‌خصوص موضوعی نشنیده‌ام.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز