خبرگزاری کار ایران

شش روز پس از حادثه:

کارگر معدن «گله توت» همچنان در ICU بستری است / کارفرما تیرآهن را مقصر می‌داند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۸۴۳

«پدر مسلم رشیدی که خود کارگر بازنشسته معدن گله توت بوده می‌گوید حدود ۶سال پیش این معدن دچار حادثه مشابه دیگری هم شده بود که طی آن حادثه یک کارگر جانش را از دست داده بود.»

مسلم رشیدی کارگر جوان معدن گله توت که روز پنجشنبه ۱۸ دی ماه در پی حادثه ریزش معدندچار مصدومیت جدی شد، همچنان در بخش آی سی یو بیمارستان شهید باهنر کرمان بستری است و بهبودی در وضعیت سلامت او حاصل نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پدر مسلم رشیدی که خود کارگر بازنشسته معدن گله توت بوده می‌گوید حدود ۶سال پیش این معدن دچار حادثه مشابه دیگری هم شده بود که طی آن حادثه یک کارگر جانش را از دست داده بود.

بر اساس این گزارش، وضعیت مسلم رشیدی کارگر ۲۲ ساله معدن گله توت همچنان نامعلوم است و تا ثابت شدن وضعیت جسمانی‌اش باید به وسیلهٔ دستگاه تنفس کند. به گفتهٔ کادر درمانی بخش آی سی یو بیمارستان شهید باهنر کرمان، در حال حاضر امکان بازگشت سلامت وی تا رسیدن به شرایط ثابت قابل پیش‌بینی است.

در همین رابطه، یکی از بستگان مسلم رشیدی شرایط جسمانی این کارگر ۲۲ ساله را نامناسب توصیف کرد. او که از بیمارستان با ایلنا گفتگو می‌کرد در این باره توضیح داد: متاسفانه شدت جراحات وارده به مسلم زیاد بوده و باید منتظر باشیم و ببینیم چه می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جسمانی این کارگر معدنچی گفت: بیشترین آسیب در نواحی شکم، لگن و پا‌ها و ریه است. به گفتهٔ وی این کارگران یک ساعت و نیم زیر آوار مدفون بوده‌اند تا گروه امداد به محل اعزام شود.

وی شرایط خانواده مسلم رشیدی را ناراحت کننده توصیف کرد و گفت: به دلیل شرایط خاصی که مسلم دارد خانواده وی در نگرانی کامل به سر می‌برند و منتظرند تا شاهد بهبودی وی در روزهای آینده باشند.

این کارگر جوان متاهل و دارای یک فرزند است و ۳ سال است که در بخش استخراج معدن گله توت مشغول به کار بوده است.

گفته می شود این کارگران در زمان حادثه در تونل معدن مشغول انجام اتصال آهن آلات بودند که به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم در نصب این آهن آلات، با ریزش معدن مواجه شدند و چون این اتفاق در قسمت شیبدار تونل رخ داد نتوانستند به موقع فرار کنند و زیر آوار مدفون شدند. به گفتهٔ خانواده مسلم رشیدی، علیرغم اینکه به نظر می‌رسد عدم رعایت نکات ایمنی عامل حادثه بوده است، هنوز اقدامی از سوی مسولین معدن گله توت برای رسیدگی بیشتر به روند درمان این کارگر مصدوم صورت نگرفته است.

کارفرما: شاید ایراد از جنس آهن آلات بوده

در این رابطه، فتاحی مدیر معدن گله توت در پاسخ به ایلنا که از او درباره روند درمان کارگر مصدوم این معدن سئوال کرده بود گفت: بیمهٔ این کارگران کامل است و در صورت وقوع حادثه، هم بیمهٔ درمان و هم بیمهٔ از کارافتادگی و نقص عضو به آن‌ها تعلق می‌گیرد و از این جهت مشکلی متوجه روند درمان این کارگر نیست.

مدیریت معدن گله توت نوع آهن الات مورد استفاده در زمان کار توسط کارگران مصدوم را نامناسب توصیف کرد و گفت: هنوز گزارش بازرسی اداره کار به ما ارائه نشده است. هنوز مشخص نیست دقیقا علت حادثه چه بوده، اما ممکن است جنس آهن آلات مورد استفاده توسط کارگران نامرغوب بوده باشد که در زمان اتصال آن به محل مورد نظر چون در قسمت شیب دار تونل بوده باعثریزش و در ‌‌نهایت منجر به بروز حادثه شده است.

وی در پاسخ به این که به هرحال باید جان کارگر در برابر این حوادثحفظ شود تا ما کمتر شاهد حوادثاین چنینی باشیم گفت: تاکنون هم اینگونه بوده و جان کارگران حفظ شده، حوادثی که در چند ساله اخیر در معدن اتفاق افتاده نشان می‌دهد کمترین خسارت به نیروی انسانی وارد شده است. فتاحی گفت: در جاده‌های کشور هر روز تعداد زیادی کشته می‌شوند چرا هیچکس به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند. کار در معدن، جنگ با طبیعت است و این مشکلات هم اتفاق می‌افتد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز