خبرگزاری کار ایران

تبریز برای جشنواره ایران آینده در چشم انداز ۱۴۰۴آماده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۷۱

متاسفانه در سالیان گذشته به سند چشم انداز کم توجهی شده لذا باعثمغفول ماندن آن در میان مردم گشته است.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی از برنامه ریزی این استان برای شرکت در جشنواره هنری ایران آینده در چشم انداز ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسن میلانی در نشست خبری که به مناسبت تبیین برنامه‌های راهبردی سند چشم انداز ۱۴۰۴ در محل حوزه هنری این استان برگزار شد، گفت: مدیر یک مجموعه فرهنگی باید چشم انداز آینده مجموعه فرهنگی خود را ببیند و بر اساس آن چشم انداز برنامه‌های زیر مجموعه خود را تبیین کند.

وی با تاکید بر جشنواره هنری ایران آینده در چشم انداز ۱۴۰۴افزود: همراهی و مشارکت مردم، حضور موثر دولت و حضور تعریف شده و مشخص بخش خصوصی از شرایط اصلی تحقق سند چشم انداز می‌تواند باشد.

میلانی تصریح کرد: متاسفانه در سالیان گذشته به سند چشم انداز کم توجهی شده لذا باعثمغفول ماندن آن در میان مردم گشته است.

وی دلیل اصلی مردمی نشدن سند چشم انداز را عدم تبیین و ترویج هنری سند برای عموم مردم عنوان کرد و گفت: بر همین اساس برگزاری جشنواره هنری ایران آینده در افق چشم انداز ۱۴۰۴ برای مردمی تر شدن این سند پیشنهاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه هدف جشنواره تبیین و ترویج سند چشم انداز است، رشته های هنری که قابلیت و تناسب بیشتری با ترویج سند فوق را دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: حوزه هنری برای برگزاری جشنواره هنری چشم انداز ۱۴۰۴ برنامه های ویژه ای دارد لذا نقش ترغیب دیگر سازمان ها برای مشارکت در سند چشم انداز را ایفا می کند و بر همین اساس اقداماتی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان جوان استان نقش مهمی در سند چشم انداز خواهند داشت گفت: حمایت از هنرمندان جوان و متعهد ازسیاست های حوزه هنری بوده و در این خصوص توجه به آثار تولیدی جوانان در این جشنواره از اهمیت بسزایی برخودار خواهد بود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی با تأکید براینکه سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ داعیه مدیریت جهانی را دارد، اظهار داشت: تدوین و اجرای چنین سندی نیازمند وفاق ملی و خرد جمعی است.

میلانی با اشاره به تدوین سند چشم‌‎انداز ۱۴۰۴، به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی براینکه «ملت‌های اسلامی باید برای پیشرفت و توسعه همه‌جانبه خود، برنامه و سند چشم‌انداز داشته باشند» استناد کرد و افزود: در پی تأکید معظم‌‎له برای مدیریت و رهبری فاخر در نظام جمهوری اسلامی ایران، تنظیم، تهیه و تدوین سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ در دستور کار قرار گرفت؛ چراکه اگر نقشه راهبردی و استراتژیک برای فعالیت‌‎ها و وظایف هرمجموعه‌ای تعریف نشود، نمی‌توان مؤفقیت و رشد فزاینده‌ای برای آن متصور بود.

میلانی ادامه داد: براین اساس که رهبری این سند را مهمترین سند بعداز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برشمرده اند، باید با نگاهی سیستمی و جامع تمام زیرساخت‌ها توسعه کشور درتمام ابعاد دینی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و… درنظر گرفته شده و همه مسئولان و مردم برای تحقق این امر مقدس همت و توجه ویژه داشته باشند.

وی با تأکید براینکه سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ داعیه مدیریت جهانی را دارد، اظهار کرد: تدوین و اجرای چنین سندی نیازمند وفاق ملی و خرد جمعی است تا همگان برای جریان مفاهیم آن در زندگی فردی و اجتماعی خود پیشگام شوند؛ براین اساس می‌توان گفت علت عدم آشنایی افراد جامعه از این سند نیز نبود فرهنگ‌سازی مناسب از سوی مسئولان است. لذا مدیران و مسئولان دخیل در این امر باید با اعتقاد براینکه عدم حضور فعالانه و مؤثر مردم در تدوین و اجرای این سند، موجب محقق نشدن اهداف آن می‌شود، با شیوه‌های مناسب تبلیغاتی و گفتمان‎سازی وارد عرصه شده و مشارکت جدی مردم را برای این طرح بزرگ ملی جلب کنند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نصب نمادها و المان‌های سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و بهره‌گیری از ابزارهای تبلیغاتی درفضای شهری، ادارات، دانشگاه‌ها، مدارس و گنجاندن مفاهیم، محورها و اهداف این سند درسخنرانی‌ها، گفتمان‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی را ازجمله راهکارهای ترویج و فرهنگ‌سازی مشارکت مردم در اجرای این سند عنوان کرد.

میلانی همچنین از برگزاری جشنواره ایران ۱۴۰۴ در هفته دولت سال آینده خبر داد و گفت: این جشنواره ملی با هدف تبیین و ترویج سند چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ در محورهای خلاقیت و نوآوری، بهره‌گیری از فناوری و اطلاعات، تشریک مساعی، مدیریت استراتژیک و تولید محتوای هنری توسط سازمان حوزه هنری کشور برگزار خواهد شد که تمامی استان‌ها می‌توانند با ابزارهای مختلف هنری ازقبیل: شعر، داستان، سرود، پویانمایی، انیمیش، کاریکاتور، نقاشی، شعر پایداری، فیلم، معماری، هنرهای حجمی و تجسمی و… در آن شرکت کنند

وی با بیان اینکه ارزش‌های محوری و مورد تأکید دین و انقلاب باید درحوزه هنر مشخص شده و هنرمندان درآن مسیر قدم بردارند، گفت: حوزه هنری استان درصدد است براساس مؤلفه‌های ایمان، اخلاق، دانش، تعهد، نوآوری و خلاقیت و شناخت نیاز و ذائقه مخاطب با تأکید بر کار تیمی و مشارکت همگانی به‌شکلی پرشور و شعور وارد میدان شده و سهم به‌سزایی در این جشنواره ایفا کند.

میلانی تأکید کرد: بایستی فرهنگ سازی در این زمینه به گونه ای صورت بگیرد تا همه فعالیت های فرهنگی اجتماعی با نگاهی به شاخص های سند چشم انداز و این رویکرد اجرایی شود.

وی از کارهای شاخص سند چشم انداز برای سال ۹۴ را برگزاری نهمین دوره جشنواره دست های کوچک دعا با رویکرد سند چشم انداز، برگزاری کنگره بین المللی استاد شهریار در شهریور ماه سال آتی از مهمترین برنامه های حوزه هنری آذربایجان شرقی در این زمینه برشمرد و گفت: هماهنگ سازی دستگاه های مختلف با برگزاری جلسات مشترک از جمله شورای اداری استان با حضور مسئولان کشوری این جشنواره نیز از برنامه های ماست تا بتوانیم در سطح آذربایجان شرقی کارهای عملی با مشارکت سایر دستگاه ها اجرایی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز