خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی انتظامی:

جایگاه پلیس باید در مبارزه با فساد اقتصادی ارتقا پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۷۳۱

در دولت گذشته فهرست قوانین موردنیاز برای مبارزه با فساد را در اختیار دولت قرار دادیم که استقبال زیادی انجام شد، اما در عمل کاری صورت نگرفت. در دولت جدید اما جدیت بیشتری برای این موضوع وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: جایگاه و ساختار پلیس باید در مبارزه با فساد اقتصادی ارتقا پیدا کند و با کمک دولت این ساختار به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار احمدی مقدم در نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در برخورد با جرائم جایگاه ویژه‌ای دارد، در نتیجه باید خودش منزه و پاک باشد.

وی افزود: در گذشته پلیس با کلاهبرداری‌های کوچک مواجه بود، اما امروز این کلاهبرداری‌ها کلان و عظیم شده و با اشکال جدیدی در این زمینه مواجه هستیم.

احمدی مقدم عنوان کرد: در دهه‌های گذشته شرکت‌های هرمی، پس از آن فروش یک متر به چند نفر، بنگاه‌ها و موسسات مالی بی‌نام و نشان که پول‌ها را به سمت خود هدایت می‌کردند، مواجه بودیم اما الان متخلفین با شگردهای متعددی وارد مسائل و تخلفات اقتصادی می‌شوند.

وی گفت: کار به جایی رسیده که متخلفانی که مشکلات بزرگ اقتصادی ایجاد می‌کنند، با ترفندهایی که در اختیار دارند به شاکیان بزرگ علیه خود پلیس تبدیل می‌شوند. برخی از مراکز مالی نیز تخلف می‌کنند و وقتی تذکر می‌گیرند، تهدید هم می‌کنند و دردسر آفرین می‌شوند.

رئیس پلیس ناجا تاکید کرد: این موضوع به خاطر این است که قوانین ما با پدیده‌های جدید و تخلفات بزرگ به روز نشده است، بروز تخلفات منحصر به کشور ما نیست. در کشورهای توسعه‌یافته از این نوع تخلفات عبور کرده‌اند.

وی تاکید کرد: درحوزه مبارزه با فساد اقتصادی اقدامات پراکنده جواب نمی‌دهد و نیازمند کار منسجم هستیم، وقتی بانکی پلیس را مزاحم خود می‌بیند و حاضر به شکایت از متخلفان بانکی نیست، خسارتش بیشتر از پولی است که از بین رفته است.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: درستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی سال‌هاست که جرائم را پیگیری می‌کنیم، اما مجموعه کار باید یکپارچه شود. برای کمک باید اطلاعات به روز باشد و دستگاه قضایی و مقننه باید از ما حمایت کنند.

وی تاکید کرد: پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی جزیره‌ای کنار افتاده است ما باید خودمان مسائل را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم در حالی که نیازمند ارتباط این مجموعه با مجموعه های مرتبط با جرائم اقتصادی هستیم.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه کار پلیس در جرائم اقتصادی کار با باتوم نیست، گفت: ریشه‌های تخلفات باید پیدا شود. در دولت و قوه قضاییه اراده مبارزه با فساد را می‌بینیم، مقام معظم رهبری نیز تاکید دارد که به جای کنفرانس مسئولان وارد عمل شوند اما سرعت کار متناسب با حجم تخلفات نیست.

وی افزود: در دولت گذشته فهرست قوانین مورد نیاز برای مبارزه با فساد را در اختیار دولت قرار دادیم که استقبال زیادی انجام شد، اما در عمل کاری صورت نگرفت. در دولت جدید اما جدیت بیشتری برای این موضوع وجود دارد، باید جایگاه و ساختار پلیس در مبارزه با فساد اقتصادی ارتقا پیدا کند و با کمک دولت این ساختار به تصویب برسد.

احمدی‌مقدم تاکید کرد: در مبارزه با قاچاق ما پیشگام هستیم، قوانین مورد نیازی باید در دولت پیش‌نویس شود تا اقدامات لازم در جهت حرفه‌ای‌ترشدن اقدامات پلیس انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز