خبرگزاری کار ایران

احمدی‌مقدم مطرح کرد:

ضرورت تشکیل پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۹۱

ناجا در زمینه پدیده بدحجابی با متخلفین برخورد می‌کند، اما در تلاش هستیم که بیشتر با اشاعه تبلیغ و تذکر مسائل را حل کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ضرورت تشکیل پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی گفت: دو مجموعه اداره مبارزه با جرائم اقتصادی و اداره مبارزه با کالا و ارز در پلیس آگاهی وجود دارد که پیشنهاد ما ادغام این دو پلیس و تشکیل پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی در مجموعه ناجا و خارج از پلیس آگاهی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه نشست تخصصی روسای ادارات مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور درباره فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی از سوی ناجا گفت: پلیس مجری و رصدکننده این شبکه‌هاست و دستور فیلترکردن با قوه قضاییه است.

وی تصریح کرد: درباره شبکه‌های مجازی، تصمیم‌گیری در اختیار شورای عالی نظارت بر شبکه‌های مجازی و دستگاه قضایی است.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه نیروی انتظامی مجری نظارت بر این شبکه‌ها است، افزود: در حقیقت فتا اقدامات مجرمانه را رصد و نتیجه را به دستگاه قضایی انعکاس می‌دهد، نباید تنها شاکی وجود داشته باشد که فتا وارد عمل شود. ما فضا را رصد می کنیم و تلاش می‌کنیم تا اقدامات مجرمانه را کم کنیم، اگر جرم مشهود باشد برای توقف آن اقدام می‌کنیم، اما رای نهایی را دستگاه قضا اعلام می‌کند.

وی همچنین درباره تشکیل پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی گفت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز همین اقدامات را انجام دادیم ستادی با نام(ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز) وجود داشت و ما نیز حوزه‌ای را با همین نام در ناجا ایجاد کردیم تا برای شرکت در جلسات و ارتباط با مسئولین راحت‌تر اقدام شود.

فرمانده ناجا درباره کاهش قیمت مواد مخدر و تاثیر آن بر مصرف مواد گفت: افزایش تولید در افغانستان در دو سال گذشته و همچنین کاهش قیمت ارز بر کاهش قیمت مواد مخدر تاثیر داشته است. باید تلاش کنیم تا با انسداد بیشتر مرزها این موضوع را رفع کنیم.

وی همچنین درباره جمع آوری معتادان کف خیابان نیز گفت: اگر توان درمان و نگهداری معتادان افزایش یابد، جمع آوری آنها راحت‌تر و ظاهر جامعه بهتر می‌شود.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه در تهران باید زیر ساخت‌های لازم برای این موضوع فراهم شود، افزود: مسئول اعلام آمار معتادین نیز ستاد مبارزه با مواد مخدراست که جمع آوری این آمار را به گروه‌های علمی سفارش می دهد.

وی افزود: چون درصد بالایی از معتادین در لیست‌های درمانی وجود دارند، تعداد قابل توجهی از آنها قابل شناسایی هستند و امروز آمار آنها با خطای ۴ الی ۵ درصدی قابل برآورد است.

وی همچنین درباره کودکان کار و جمع آوری آنها گفت: در بحثاطفال و زنان در جهت ایجاد زیرساخت‌های انتظامی هستیم، در این مسیر نیازمند همکاری دستگاههای دیگر هستیم.

احمدی‌مقدم همچنین درباره مقابله با بدحجابی در کشور گفت: ناجا در زمینه پدیده بدحجابی با متخلفین برخورد می‌کند اما در تلاش هستیم که بیشتر با اشاعه تبلیغ و تذکر مسائل را حل کنیم. اگر همه به ضوابط عمل کنیم، کار پلیس آسان می‌شود در این مورد نیز نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز