خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

حوزه کشاورزی و آب با مشکلات عدیده‌ای مواجه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۸۹

توجه ویژه به بخش کشاورزی و حوزه آب در راستای جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای استراتژیک و غیر استراتژیک و رسیدن به خودکفایی ضرورت دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: متاسفانه دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ اعتبار ناچیزی برای انتقال آب از چاه به مزارع تخصیص داده، که با این میزان اعتبارات استقلال کشاورزی و ممنوعیت واردات کالاهای ضروری محقق نمی‌شود.

رحمت الله نوروزی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا, درخصوص سهم بخش کشاورزی از لایحه بودجه سال ۹۴، گفت: افزایش سهم بخش کشاورزی از لایحه بودجه ۹۴ به منظور رسیدن به استقلال کشاورزی، حائز اهمیت است

نماینده مردم علی آبادکتول درمجلس، با بیان اینکه درحال حاضر بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ در دستورکار جلسات هفتگی کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار گرفته است، اظهارداشت: درجلسات کمیسیون کشاورزی مجلس، هریک از نمایندگان پیشنهادات خود را درخصوص اعتبارات زیر بخش‌های مختلف بخش کشاورزی در لایحه بودجه ۹۴ ارائه می‌دهند، اما محور اصلی پیشنهادات نمایندگان برمبنای افزایش سهم بخش کشاورزی از لایحه بودجه ۹۴ است.

نوروزی، ادامه داد: چندی پیش بخشنده معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه کمیسیون کشاورزی حضور پیدا کرد و در این جلسه توجه ویژه به بخش کشاورزی از سوی نمایندگان تاکید شد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس، باتاکید براینکه کشور درحوزه کشاورزی و آب با مشکلات عدیده‌ای مواجه است، تصریح کرد: توجه ویژه به بخش کشاورزی و حوزه آب در راستای جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای استراتژیک و غیر استراتژیک و رسیدن به خودکفایی ضرورت دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به ضرورت اجرای آبیاری تحت فشار در مزارع کشاورزی، اظهارداشت: متاسفانه دولت درلایحه بودجه سال ۹۴ موضوع انتقال آب را دربخش‌های استانی نادیده گرفته، به طوری که اعتبار ناچیزی برای انتقال آب از چاه به مزارع تخصیص شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ اعتباراتی برای یکپارچه سازی اراضی و اصلاح بذر، تامین کود تخصیص داده است، اما به عقیده نمایندگان کمیسیون کشاورزی این میزان اعتبارات برای رسیدن به استقلال کشاورزی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کافی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز