خبرگزاری کار ایران

مشکلی برای صعود نداریم؛

پهلوان: قطر انتحاری بازی می‌کند / صحبت از قهرمانی هنوز زود است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۶۰

باتوجه به اینکه تیم ملی برای جام ملت‌ها تدارکاتی نداشت ناگزیر است به دیدارهای مرحله مقدماتی به چشم بازی های تدارکاتی نگاه کند با این تفاوت که ناگزیر است در این بازی ها نتیجه هم بگیرد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال با بیان اینکه بازی مقابل امارات تمام قدرت تیم قطر نبود گفت: این تیم مقابل ایران با انگیزه و باتمام توان به میدان خواهد آمد و برای حذف نشدن از گردونه مسابقات حتی دست به بازی انتحاری خواهد زد.

محمدرضا پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: با تدارکاتی که تیم قطر دیده بود و بیش از ۱۰ بازی که مقابل تیم های آسیایی شکست نخورده بود، نتیجه بازی با امارات کمی عجیب بود و به نظر من این تمام قدرت تیم قطر نبود و با شکست سنگینی که متحمل شدند قطعا مقابل ما بازی متفاوتی را ارائه خواهند کرد.

پهلوان در ارزیابی خود از نخستین دیدار تیم ملی مقابل بحرین گفت: با تدارکات ضعیفی که تیم ملی داشت و با توجه به اهمیت بازی اول در هر تورنمنتی به نظر من برد ۲ بر صفر مقابل بحرین نتیجه خوبی محسوب می‌شود، ضمن اینکه این برد فشار روانی از روی تیم و بازیکنان را از بین می‌برد و به تیم روحیه بالایی می‌بخشد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در مورد دیدار دوم تیم ملی مقابل قطر گفت: به هر حال آنها بازی اول را با شکست سنگینی پشت سر گذاشتند و برای بازی با ما انگیزه بالایی دارند و این می‌طلبد تا کادر فنی با اتخاذ یک شیوه منطقی و هوشمندانه صعود تیم ملی را در همین بازی قطعی کند.

وی با تاکید بر اینکه تصور نمی‌کنم تیم ملی برای صعود از این گروه کار دشواری پیش رو داشته باشد، گفت: تیم ملی بازی به بازی شکل بهتری پیدا می‌کند و با توجه به اینکه تیم ملی برای حضور در تورنمنتی نظیر جام ملت‌ها تدارکاتی در سطح این مسابقات نداشت، ناگزیر است به دیدارهای مرحله مقدماتی به چشم بازی‌های تدارکاتی نگاه کند با این تفاوت که ناگزیر است در این بازی‌ها نتیجه هم بگیرد.

پهلوان از ژاپن، استرالیا و کره جنوبی به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی در این دوره یاد کرد و افزود: تیم‌های شرق آسیا باز هم جزو مدعیان قهرمانی هستند و از بین غرب آسیایی‌ها هم ایران جزو مدعیان است و در این دوره شاهد افول کشورهای عربی نظیر عربستان و کویت هستیم. به نظر من استرالیا با توجه به شرایط میزبانی و ژاپن با توجه به ساختار قوی فوتبال این کشور این دوره مدعیان اصلی قهرمانی هستند.

وی در مورد احتمال رویارویی با عراق در مرحله حذفی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: به نظر من رویارویی با عراق نسبت به ژاپن قرعه بهتری است، ضمن اینکه قبل از جام ملت‌ها یک‌بار این تیم را شکست دادیم هر چند آنها هم مثل ما با تیم اصلی‌شان در این مسابقه حاضر نشدند، ولی با این وجود با توجه به برد تیم ما از نظر روحی شرایط بهتری نسبت به آنها داریم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال از کارلوس کی‌روش به عنوان نقطه اتکای تیم ملی نام برد و اظهار داشت: کی‌روش یک مربی حرفه‌ای است که تاکنون با حرفه‌ای گری‌هایش با تیم ملی خوب نتیجه گرفته و قطعا در بازی‌های حساس هم او نقطه اتکای تیم ما خواهد بود.

پهلوان در بخش پایانی سخنان خود در مورد اینکه آیا تیم ملی شانس قهرمانی در جام شانزدهم را دارد، گفت: هنوز زود است درباره قهرمانی حرف بزنیم. شاید در پایان مرحله مقدماتی بهتر بتوان درباره شانس‌های قهرمانی حرف زد. تیم ما نسبت به جام‌جهانی چهره جوان‌تری به خود گرفته و نیرو و انرژی تازه‌ای به تیم تزریق شده که می‌تواند با انگیزشی و قدرت تیمی ما را افزایش دهد، ولی رسیدن به فینال نیاز به یک استراتژی ویژه و خط مشی مشخص دارد که با وجود مربی حرفه ای نظیر کی‌روش و بازیکنان کارآمد در تیم ملی حضور در جمع ۴ تیم و حتی فینال دور از دسترس فوتبال غنی و با پتانسیل ما نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز