خبرگزاری کار ایران

پزشکیان با اشاره به حواشی نطق مطهری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تحمل شنیدن ۷ دقیقه نطق مخالف را ندارند

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۱۴

وقتی حتی تحمل شنیدن حرف مخالف را نداریم چگونه می‌خواهیم محاکمه و دادگاهی عادل و آزاد تشکیل بدهیم که طرف مقابل بتواند در آن حرف بزند؟ به آنها می‌گویم حداقل گوش دهید شاید اشتباه می‌کنید.

وزیر سابق دولت اصلاحات تاکید کرد: عده‌ای از آدم‌هایی که حتی ۷ دقیقه تحمل این را ندارند که کسی پشت تریبون برود و حرف بزند اتفاقا خوب است٬ زیرا متوجه می‌شوند چه کسانی و چگونه و با چه ادبیاتی حرف می‌زنند و این خودش میدانی است برای نشان دادن هر آنچه دیگران در چنته خود دارند.

مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ و در خصوص اهانت‌های و حاشیه‌هایی که دیروز در صحن علنی مجلس و در نطق میان‌دستور علی مطهری از سوی بعضی نمایندگان رخ داد گفت: چنین اتفاقی را فقط باید نگاه می‌کردم و تاسف می‌خوردم این به ضرر کسانی بود که داشتند علیه آقای مطهری رفتار می‌کردند حتی اگر حق با آنها بود.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: روندی که در مجلس است این را نشان می‌دهد که مجلس محل اظهار عقاید نظرات و نمایندگان است.

وی افزود: عده‌ای از آدم‌ها حتی ۷ دقیقه تحمل این را ندارند که کسی پشت تریبون برود و حرف بزند حتی حرف مخالف. اتفاقا دیدن اینها برای جامعه و همه کسانی که این سیستم را می‌بینند خوب است٬ زیرا متوجه می‌شوند چه کسانی و چگونه و با چه ادبیاتی حرف می‌زنند و این خودش میدانی است برای نشان دادن هر آنچه دیگران در چنته خود دارند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد این سوال خبرنگار ایلنا٬ مبنی براینکه آیا نطق در مجلس و صحبت کردن نمایندگان پشت تریبون آزادانه و بدور از محدودیت‌های خاص نیست٬ اظهار داشت: چنین بستری در برخی نطق‌ها در مجلس نشان می‌دهد که بسیاری از ما تحمل شنیدن حتی ۷ دقیقه از حرف‌های مخالف خود را حتی اگر غلط باشد نداریم که البته ما می‌گوییم غلط است اصلا شاید غلط نباشد.

پزشکیان خاطر نشان کرد: وقتی حتی تحمل شنیدن حرف مخالف را نداریم چگونه می‌خواهیم محاکمه و دادگاهی تشکیل بدهیم که عادل و آزاد باشد و طرف مقابل بتواند در آن حرف بزند؟ بالاخره من به آنها می‌گویم که شما اگر دارید من را متهم می‌کنید٬ حداقل گوش دهید شاید اشتباه می‌کنید و ما انگار تحمل شنیدن حرف‌های دیگران را نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز