خبرگزاری کار ایران

پیچیدگی‌های واگذاری سرخابی؛

ابهام بزرگ در بدهی‌های استقلال و پرسپولیس / بخش خصوصی پا پیش نمی‌گذارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۶۰۰

بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند با این نحو از خصوصی سازی که بسیاری از بسترهای لازم برای انجام آن در کشور فراهم نیست، بر مشکلات این دو تیم که تنها برندهای بزرگی محسوب می شوند، افزوده خواهد شد.

مجمع عمومی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در حالی رقم نهایی هر یک از این دو باشگاه را ۲۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد که این دو باشگاه با بدهی‌های سنگینی روبرو هستند.

به گزارش ایلنا، باشگاه‌استقلال در آستانه واگذاری و حضور در مزایده با حدود ۶۰ میلیارد تومان بدهی روبروست که به گفته مسئولان سازمان‌خصوصی ۳۰ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به بدهی‌های مالیاتی است.

از سوی دیگر میزان بدهی‌های باشگاه‌پرسپولیس به مراتب سنگین‌تر است و گفته می‌شود این تیم با حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بدهی روبروست.

هرچند روز گذشته رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد این بدهی‌ها به مالکان‌جدید منتقل نخواهد شد، ولی او به‌طور شفاف هم اعلام نکرده وضعیت این بدهی‌ها چه خواهد شد و مالکان‌جدید با چه تضمینی می‌توانند قدم پیش بگذارند و برای خرید بدون دغدغه این دو باشگاه اقدام کنند.

از سوی دیگر بخش دیگری از نگرانی‌ها مربوط به تعیین میزان سهام این ۲ باشگاه است که بر اساس گفته‌ها ۳۰ درصد از این سهام به وزارت‌ورزش اختصاص یافته که نمی‌تواند چندان منطقی باشد و حتی نمایندگان‌مجلس آن را غیر قانونی دانسته‌اند. این نشان می‌دهد دولت در واگذاری این ۲ باشگاه پرطرفدار هنوز با نگرانی‌های عمده‌ای روبروست و قصد ندارد بطور کامل اختیار و اداره این دو باشگاه را از دست بدهد.

با وجود تمامی ابهامات و پیچیدگی‌هایی که همچنان در واگذاری ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود دارد، اما قرار است مزایده این دو تیم دهه سوم بهمن‌ماه برگزار شود و به آنچه که مجلس به دولت تکلیف کرده جامعه عمل پوشانده شود.

این در حالیکه بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند با این نحو از خصوصی‌سازی که بسیاری از بسترهای لازم برای انجام آن در کشور فراهم نیست، بر مشکلات این دو تیم که تنها برندهای بزرگی محسوب می‌شوند و عملا فاقد ساختارهای باشگاهی هستند، افزوده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز