خبرگزاری کار ایران

علی اکبر صالحی:

قرارداد سازمان انرژی اتمی با روسیه در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۶۲

امیدواریم بتوانیم یک بیمارستان هسته‌ای هم در کشور دایر کنیم. می‌خواهیم یک بار در این کشور الگویی را بخصوص در عرصه سلامت به وجود بیاوریم تا بیمارستان‌های دیگر را با خود جلو ببرد.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این سازمان وارد فاز و عهد جدیدی شده است٬ گفت: امیدواریم با کشورهای دیگری هم قراردادهای همکاری منعقد کنیم که اگر چنین شود سازمان باید دچار دگردیسی شود تا با این حجم کاری جدید بتواند امور خودش را بگرداند.

به گزارش ایلنا٬ سالن آموزشی دکتر حسابی پس از انجام تغییرات و اصلاحات کاربردی، ۱۳ دی ماه با حضور ریاست، معاونین و مدیران سازمان و مهندس ایرج حسابی فرزند دکتر حسابی بازگشایی شد.

در ابتدای این مراسم معاون توسعه مدیریت و منابع گزارشی در خصوص بررسی فعالیت‌های آموزشی دیگر کشورهای هسته‌ای، روند احداثسالن و برنامه های آتی این معاونت جهت ارتقای سطح علمی کارکنان و همکاران صنعت هسته ای ارائه کرد.

در ادامه مراسم ریاست سازمان به سخنرانی پرداخت و ضمن تشکر از خدمات و اقدامات معاونت توسعه مدیریت و منابع بر لزوم توسعه آموزش در سطح سازمان تاکید کرد.

علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به ایام فرخنده ربیع‌الاول که عنوان ولایت دارد، ولادت حضرت عیسی(ع) و جشن ولایت حضرت مهدی(عج) و همچنین ولادت حضرت رسول را تقارن و تصادفی جالب دانست که آسمان را به زمین وصل کرده است. حضرت عیسی(ع) در آسمان است و حضرت مهدی(عج) در زمین اداره امور را برعهده دارد.

صالحی همچنین با قدرشناسی از دکتر حسابی اظهار داشت: دکتر حسابی شخصیتی بود که هم علم داشت هم معرفت. ایشان شخصیتی شناخته شده بود که به گردن تک تک ما و ملت ما حق دارد.

وی افزود: او جامع علم و ادب و اخلاق و معرفت و دین بود. اینگونه است که نیکان نامشان پایدار می‌ماند. اگر اینگونه خصلت‌ها درون یک انسان نباشد، قطعاً انسان‌ها تلاشی برای حفظ نام کسی انجام نمی‌دهند. سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده آنست که نامش به نکویی نبرند

صالحی ادامه داد: دکتر حسابی زحمات زیادی کشیدند، خود را ساختند و زکات این خودسازی را به خوبی به ملت و کشورشان ارائه کردند. آثار او هرجا که می‌رویم مشخص و مبرهن است.

رییس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سازمان انرژی اتمی وارد فاز و عهد جدیدی شده است. با قراردادی که با روسیه منعقد شده و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود، حجم بزرگی از کار پیش روی سازمان خواهد بود.

صالحی افزود: امیدواریم با کشورهای دیگری هم قراردادهای همکاری منعقد کنیم که اگر چنین شود سازمان باید دچار دگردیسی شود تا با این حجم کاری جدید بتواند امور خودش را بگرداند. ما امید زیادی به فعالیت‌های این سازمان داریم.

رییس سازمان انرژی اتمی با تقدیر از مدیران، کارکنان، کارشناسان و نخبگان انرژی اتمی گفت: انشاء ا.. از این به بعد روز به روز شاهد اقدامات چشمگیرتری در حوزه انرژی هسته‌ای خواهیم بود. امیدواریم سازمان به عنوان یک سازمان پیشتاز و الگو برای مملکت کاری خداپسندانه، مردم پسندانه و در جهت منافع ملی پیش ببرد.

صالحی افزود: کشور ما در آستانه پرواز قرار گرفته است. این را من نمی‌گویم، بلکه رییس جمهور کشوری می‌گوید که بیشترین تخاصم را با این ملت داشته است. او می‌گوید " کشور ایران دارای بالاترین ظرفیت‌ها است و در جایگاهی بسیار عالی قرار دارد ". بعد می‌گوید " البته اگر با ما همراهی کند و در مذاکرات ایران و ۱ + ۵ به نتیجه مورد نظر برسیم این پتانسیل‌ها متجلی خواهد شد ".

صالحی ادامه داد: ما مشکلات زیاد داریم، از آرمان‌های خود دور هستیم. اما دستاوردهایمان هم کم نبوده است. اگر ۳۵ سال گذشته را مرور کنید متوجه می‌شوید چگونه بودیم و حلا چه هستیم و چه دستاوردهای عظیمی داشته‌ایم. از جمله در سازمان انرژی اتمی.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به حضورش در آرژانتین در سال‌های دور و بازدید از تاسیسات آب سنگین این کشور گفت: آرژانتین تاسیسات آب سنگین خود را از سویس گرفته بود. آن زمان آرزو کردم خدایا می‌شود روزی در ایران ما راجع به آب سنگین صحبت کنیم و تجهیزاتی مشابه اینها داشته باشیم. حالا خودمان طراحی کردیم و ساختیم و تولید می‌ کنیم. اینها دستاوردهای ارزشمندی است که جای شکر الهی دارد.

معاون رییس جمهور همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم یک بیمارستان هسته‌ای هم در کشور دایر کنیم. می‌خواهیم یک بار در این کشور الگویی را بخصوص در عرصه سلامت به وجود بیاوریم تا بیمارستان‌های دیگر را با خود جلو ببرد.

ایشان ادامه داد: متاسفانه بیمارستان‌های ما از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. این از دغدغه‌های ریاست محترم جمهوری و وزیر محترم بهداشت نیز می‌باشد.

صالحی همچنین با تقدیر از رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و همکارانشان گفت: پژوهشگاه هم وارد فاز جدیدی شده است و ما امیدواریم در این برهه پژوهشگاه واقعاً به دنبال برآوردن نیازهای مردم باشد بدون اینکه تحقیقات در مرزهای دانش را فراموش کند. بخش جدیدی هم با عنوان گروه دستگاه‌وری ایجاد شده است که امیدواریم شاهد دستاوردهای جدیدی جهت رفع نیازهای صنایع کشور و نیازهای مردم در این بخش باشیم.

صالحی در پایان سخنانش گفت: سالی که نکوست از بهارش پیداست. سازمان زنده است و به فکر آینده خودش است. همه دست به دست هم داده‌ایم و دل‌هایمان باید یکی باشد.

در پایان مراسم، به پاس سال ها تلاش و مجاهدت دکتر محمود حسابی در مسیر ارتقای علم، دانش، فرهنگ و هنر کشور، هدیه ای به رسم یادبود به پسر ایشان اهدا شد.

پس از این مراسم، اولین دوره آموزشی ویژه مدیران ارشد و میانی صنعت هسته ای کشور تحت عنوان «صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری» توسط دکتر پورعزت، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این سالن برگزار شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز