خبرگزاری کار ایران

پایان موفقیت‌‌آمیز اعتصاب ۱۲ روزه کارگران کانال پاناما

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۱۲۷

«دبیر کل وزارت کار پاناما که به میانجی‌گری بین دو طرف درگیری پرداخته بود ضمن ابراز رضایت از توافق انجام شده تأکید کرد: امیدواریم این توافق به صورت دائمی و پیوسته عمل کند تا در روزهای آتی دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.»

کارگران پروژه گسترش کانال پاناما پس از ۱۲ روز اعتصاب و اجتناب از ادامه روند کاری خود به اعتصابشان پایان داده و با مقامات مربوطه به توافق رسیدند.

به گزارش دریافتی ایلنا، دبیرکل اتحادیه ملی کارگران صنعت ساخت و ساز پاناما خبر داد که ۶۰۰ کارگر اعتصاب کننده پروژه گسترش کانال پاناما که به دلیل اختلافاتشان با کنسرسیوم بین‌المللی «FCC - MECO - ICA» در ساخت این کانال از ۲۳ دسامبر گذشته تاکنون از ادامه روند کاری خود امتناع می‌ورزیدند روز شنبه سوم ژانویه به این اعتصاب پایان بخشیدند.

به گفته این مقام کارگری، اعتصاب‌کنندگان پس از پذیرش رسیدگی به اعتراضات آن‌ها از سوی این کنسرسیوم تصمیم به از سرگیری کار خود گرفتند.

کارگران بر سر حقوق دریافتی خود در ساعات اضافه و مدت زمان جبرانی ساخت این پروژه با شرکت «FCC - MECO - ICA» اختلاف نظر داشتند.

وی همچنین در بخشی از سخنانش این خبر را به کارگران داد که هزینه روزهای اعتصاب نیز در این جلسه رسیدگی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این راستا «ساموئل ریبرا» دبیر کل وزارت کار پاناما که به میانجی‌گری بین دو طرف درگیری پرداخته بود ضمن ابراز رضایت از توافق انجام شده تأکید کرد: امیدواریم این توافق به صورت دائمی و پیوسته عمل کند تا در روزهای آتی دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.

سازمان مربوط به فعالیت‌های کانال پاناما در این رابطه ۳۱ دسامبر گذشته و پانزدهمین سالگرد ساخت و گسترش این کانال را گرامی داشته و اعلام کرد: از سال ۲۰۰۷ تا کنون کار ساخت و گسترش این پروژه را آغاز کرده و تاکنون حدود ۸۵ درصد از فعالیت‌های آن پیش رفته است.

به گزارش این سازمان اقدامات نهایی این پروژه تا سال ۲۰۱۵ پایان یافته و بخش‌های جدید این کانال تا سه ماهه اول سال ۲۰۱۶ نیز قابل بهره‌برداری می‌باشد.

بخش‌های جدید کانال به وسیله ارگانی ساخته شده است که در سوابق قبلی خود در ساخت پروژه‌های عظیم اقتصادی در اسپانیا نیز خدمت رسانی کرده است.

مسئله گسترش کانال پاناما مهم‌ترین دلیل بروز مشکلات و اختلافات بین کارگران پانامایی و سرکارگران خارجی در این پروژه محسوب می‌شود که در برخی مواقع به ضرب و شتم و شلیک گلوله نیز منجر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز