خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد:

شاخصه اصلی تولید به تداوم و توسعه تولیدات است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۹۷۴

در شرایط فعلی بحثامنیت غذایی به تولیدات بسته است، در این صورت شاخصه اصلی تولید به تولید‌کنندگان نیست بلکه به تداوم تولید، استمرار و توسعه تولیدات است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: آمار رسمی گمرک مبنی بر واردات صعودی محصولات کشاورزی در سال‌های گذشته بود، به حدی برنج در سال‌های قبل وارد شد که امسال نیاز به وارد کردن برنج نبوده و نیست لذا در گام اول واردات برنج ممنوع شد و ثبت سفارشی در این زمینه انجام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید خلیل آقایی در همایش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی تجلیل از کشاورزان نمونه اظهار کرد: در شرایط فعلی بحثامنیت غذایی به تولیدات بسته است، در این صورت شاخصه اصلی تولید به تولید‌کنندگان نیست بلکه به تداوم تولید، استمرار و توسعه تولیدات است.

آقایی با بیان اینکه کشاورزی امری مقدس است، افزود: خیلی‌ها دعا می‌کنند ولی اجابت نمی‌شود، اجابت دعا از لقمه حلال است. تولید کنندگان و کشاورزان و بهره‌برداران ما همه حاصل دست رنج خود را به دست می‌آورند طبیعی است که به لقمه حلال می‌رسند لذا برای رسیدن به کمال باید نیت و لقمه‌ای که داریم باید حلال باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه مردم ایران زمین به پدرانشان افتخار می‌کنند چرا که در امر مقدس تولید بودند، تصریح کرد: در سال جاری تصمیمی مبنی بر واردات انواع میوه، مرکبات و برنج وجود ندارد و نیاز کشور را در داخل کشور تامین می‌کنیم.

وی افزود: در یک سالی که از فعالیت دولت گذشت ۱۵۵۰ میلیارد تومان در امر مکانیزه کردن کشاورزی هزینه شد و به زودی ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز در این امر هزینه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در سال گذشته وزارتخانه برای تنظیم بازار مجبور شد گوجه فرنگی و هندوانه بخرد چرا که می‌خواهیم از کشاورز حمایت کنیم، اذعان کرد: در سال‌های گذشته بخش زراعت و باغداری را با هم تلفیق کردند ولی در دولت جدید این دو معاونت از هم تفکیک شدند تا به باغبانی به‌‌ همان اندازه اهمیت قائل شویم که به معاونت زراعت اهمیت می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز