خبرگزاری کار ایران

محمود جوادی‌پور جان به جان آفرین تسلیم کرد

کد خبر : ۲۳۸۹۳

محمود جوادی‌پور از پیشگامان هنر معاصر ایران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

ایلنا: محمود جوادی‌پور از پیشگامان هنر معاصر ایران جان به جان آفرین تسلیم کرد. فرهنگستان هنر ضایعهٔ تاسف بار درگذشت ایشان را به جامعهٔ هنری ایران تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، جوادی‌پور از بنیان‌گذاران طراحی و گرافیک و از نقاشان پیشرو و صاحب‌سبک در هنر معاصر کشورمان به‌شمار می‌رفت. او معلم اخلاق بود و ویژگی‌های بارز اخلاقی از صفات ستودنی ایشان است.

جوادی‌پور در سال‌های درخشان و طلایی فرهنگستان هنر، همواره حضوری موثر و فعال داشت و نظرات کارشناسانهٔ وی راه‌گشای جریان هنرهای تجسمی کشور بود. هر چند در سال‌های اخیر با بدسلیقگی‌های رایج این سرمایهٔ با ارزش تاریخ معاصر ایران نادیده گرفته شد، ولیکن نامش بر تارک هنر معاصر ایران می‌درخشد.

مركز هنرهای تجسمی و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر نیز درگذشت استاد محمود جوادی پور را تسلیت گفتند.

اصغر امیرنیا؛ سرپرست مركز تجسمی در پیامی آورده است: استاد محمود جوادی پور از پیشگامان هنر نوگرای ایران و از هنرمندان جریان ساز كشور چند دهه فعالیت مستمر و فعال در عرصه هنرهای تجسمی ایران اسلامی داشت و نخستین نگارخانه را به شیوه نوین در كشور بنیان نهاد.

جوادی پور نقشی بی بدیل و كم نظیر در شكوفایی هنر سرزمین ما دارد و هفتاد سال فعالیت مستمر و تاثیرگذار در حوزه های نقاشی، چاپ دستی و تصویر سازی و تدریس و پژوهش هنر انجام داد و بی تردید خدمات گرانسنگ این هنرمند در تاریخ هنر این مرز و بوم ماندگار خواهد بود.

جوادی پور هنرمندی ارزشمند است و آثار شاخص او در موزه‌ها و مجموعه های مختلف همواره یاد و خاطره آن هنرمند بزرگوار را زنده خواهد داشت.

امیرنیا در ادامه پیام آورده است: ضایعه تاسف بار درگذشت هنرمند گرامی استاد محمود جوادی پور را به خانواده عزیزش و جامعه هنری تسلیت می گویم و برای ‌آن زنده یاد علو درجات را از درگاه خداوند خواستارم.

موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر نیز در پیامی ضمن تسلیت درگذشت استاد جوادی پور نوشته است: استاد جوادی پور در بیش از هفتاد سال فعالیت هنری در گسترش و توسعه هنر در ایران اسلامی نقشی تاثیرگذار داشت و دریغ و افسوس فقدان آن هنرمند گرانقدر همواره برای جامعه هنری باقی می‌ماند.

نمایشگاهی از آثار استاد جوادی پور در سال 1389 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز