خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری کرج:

لزوم اولویت تصفیه پساب‌ها، برای استفاده در بخش‌های صنعت و کشاورزی کرج

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۸۶۱

لزوم ساماندهی پرنده فروشی‌ها، برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی در کرج / جای پیام‌های سلامت در سطح شهر کرج خالی است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ویژه کرج، در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان کرج گفت: بخشی ازمنابع آب زیر زمینی در صنعت و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با توجه به بحران کمبود آب، می‌بایست از پساب‌ها و فاضلاب تصفیه شده برای بهره برداری در بخش صنعت و کشاورزی، برنامه ریزی‌های اصولی انجام گیرد.

به گزارش ایلنا در کرج، عسگری، با اشاره به نقش حیاتی سفره‌های آب زیر زمینی در تامین آب آشامیدنی مردم گفت: با توجه به محدودیت منابع آب‌های زیر زمینی، حفظ سلامت آب‌های زیر زمینی و تلاش برای استفاده بهینه از آن‌ها می‌بایست مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرد.

معاون فرماندار کرج، در بخش دیگری به تشکیل شورای سلامت در بخشداری‌ها تاکید کرد و گفت: این شورا باید برای نظارت بر وضعیت سلامت در موضوعات مختلف بهداشت محیط، مراکز عرضه مواد غذایی، آب و بهداشت عمومی ایجاد شود.

وی در ادامه، به ضرورت ساماندهی پرنده فروشی‌ها برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی تاکید کرده و گفت: ۸۰ پرنده فروشی در سطح شهرستان کرج در حال فعالیت هستند که ۵۵ مورد از این تعداد پرنده فروشی، دارای مجوز هستند که بر طبق قانون تنها برای فروش پرندگان زینتی مجوز دارند. وی از مسئولین ادارات مرتبط به خصوص دامپزشکی خواست تا نسبت به ساماندهی این صنف به صورت جدی اقدام کنند.

وی در ادامه، پس از استماع گزارش دامپزشکی در خصوص وضعیت شیوع آنفلوآنزای طیور گفت: علی رغم اینکه هیچ‌گونه موردی از آنفولانزای طیور در البرز مشاهده نشده، اما با توجه به خطرات انتقال آن به انسان، با تشکیل ستاد ویژه‌ای، آمادگی لازم برای مبارزه با این اپیدمی وجود دارد.

وی گفت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری سرویس‌های عمومی موجود در مدارس، دانشگاه‌ها، ترمینال و مساجد باید مسائل بهداشتی را رعایت کند.

یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه، رسیدگی به وضعیت نامطلوب برخی از میادین میوه و تره بار و ضرورت اجرای طرح‌های بهداشت محیطی بود که مقرر شد طی هفته آینده نسبت به جمع آوری پسماند‌ها و سالم سازی محیط این مکان‌ها اقدام شود.

عسگری همچنین به لزوم اطلاع رسانی عمومی در زمینه سلامت و بهداشت عمومی، تاکید کرده و گفت: متاسفانه جای پیام‌های سلامت در سطح شهر خالی است و با توجه به استقبال مردم از پیام‌های سلامتی، می‌بایست برای آگاه سازی شهروندان از طریق تبلیغات محیطی اقدام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز