خبرگزاری کار ایران

در گزارش ایلنا بررسی شد؛

آیا خودروهای ساخت داخل توان رقابت با خودروهای خارجی را دارند؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۸۹

کشوری که اقتصاد آن بر محور تک محصولی هدایت می‌شود میزان آسیب و درجه ریسک پذیری آن در تحولات، بحرانهای سیاسی و اقتصادی بیشتر است.

آیا خودرو ساخت ایران توان ظاهر شدن در بازارهای رقابتی این محصول و مقایسه با خودروهای خارجی را دارد یا خیر؟

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کشوری که اقتصاد آن بر محور تک محصولی هدایت می‌شود میزان آسیب و درجه ریسک پذیری آن در تحولات، بحرانهای سیاسی و اقتصادی بیشتر است.

از این رو با توجه به اینکه صنعت خودرو بزرگ‌ترین صنعت داخل محسوب می‌شود و به عنوان صنعت پیشتاز درایران تلقی می‌گردد با کمی حمایت و توجه از سوی دولت، کار‌شناسان متخصص و رسانه‌ها می‌تواند در کنار صنعت نفت با توجه به تحریم‌های بین المللی به عنوان اولین صادرات غیر نفتی و اساسی کشور که زمینه ساز اشتغال زایی و ارز آوری است مطرح باشد.

به جرات می‌توان گفت که صنعت خودرو قابل رقابت با خودرو‌های خارجی است، زیرا در چند سال اخیر با تحریم‌های موجود خودرو سازان داخل با رعایت استانداردهای جهانی در مراحل طراحی و ساخت به خوبی توانسته‌اند به عرصه‌های بازار جهانی ورود کند و میزان صادرات خود را به نسبت افزایش دهند.

امید است دولت تدبیر و امید حمایت خودرا از صادرات این صنعت با تمهید برنامه‌ها، سیاستهای خاص و تلاش برای بالا بردن کمی وکیفی ظرفیت تولید داخل و رفع عوامل موجود اعم از اصلاح نرخ ارز، اصلاح تعرفه‌ها، انتخاب بازار هدف، دراختیار قرار دادن بوجه لازم جهت گسترش تحقیق و توسعه که می‌تواند بعد از صنعت نفت به عنوان اولین صنعت ملی باشد اعلام کند.

در این شرایط از جراید، صدا و سیما که هدایت کنندگان افکار عمومی هستند انتظار می‌رود با درک بهتر از این موضوع به جای متهم کردن، تضعیف و تخریب غیر منصفانه این صنعت در بازارهای داخلی و خارجی با یک نگاه عمیق و منطقی علاوه بر نقد و ارایه راهکارهای مناسب، با اطلاع رسانی دقیق و درست نسبت به صادرات صنعت خودرو درجهت افزایش سرمایه ملی گام موثر بردارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز