خبرگزاری کار ایران

با تصویب دولت صورت گرفت

ابلاغ اصلاح آیین‌نامه حدود اختیارات امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی و موقوفات

کد خبر : ۲۳۸۷۵

در صورتی که برای اماکن مذهبی، امین یا هیئت امنا انتخاب شده باشد، می‌توان از محل وجوه، متناسب با نحوه عملکرد امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی و درآمد سالانه این اماکن، حق‌الزحمه‌ای به عنوان پاداش حُسن امانت‌داری پرداخت کرد.

هیئت وزیران ماده 8 آیین‌نامه نحوه انتخاب و برکناری، شرایط و حدود اختیارات و وظایف امین و هیئت امنای اماکن مذهبی و موقوفات را اصلاح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به استناد تبصره یک ماده 5 قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه مصوب 1363 تصویب کرد، ماده 8 آیین‌نامه نحوه انتخاب و برکناری، شرایط و حدود اختیارات و وظایف امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی و موقوفات، اصلاح ‌شود.

طبق مصوبه دولت، ماده 8 آیین‌نامه نحوه انتخاب و برکناری، شرایط و حدود اختیارات و وظایف امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی و موقوفات، اصلاح شد.

بر این اساس، در صورتی که برای اماکن مذهبی، امین یا هیئت امنا انتخاب شده باشد، می‌توان از محل وجوه موضوع ماده 34 آیین‌نامه اجرایی قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف و امور خیریه، متناسب با نحوه عملکرد امین یا هیئت امنای اماکن مذهبی و درآمد سالانه این اماکن، حق‌الزحمه‌ای به عنوان پاداش حُسن امانت‌داری پرداخت کرد.

میزان، نحوه و شرایط این پاداش سالانه، مشروط بر اینکه مجموع پرداختی از نصف مجموع دریافتی اداره حج و اوقاف و امور خیریه از همان مکان تجاوز نکنند، مطابق دستورالعملی خواهد بود که با پیشنهاد نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه به تصویب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد رسید.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز