خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری دریایی خبر داد:

عدم پرداخت دستمزد ارزی بیش از ۱۵۰۰ کارگر دریایی

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۷۰

بعد از اعتراض کارگران، به آن‌ها پیشنهاد شده است تا حقوق خود را به ریال و با نرخ دلاری ۲۲۵۰۰ ریال دریافت کنند که باز هم کارگران درخواست مذکور را قبول نکرده و بر خواستهٔ به حق خود مبنی بر دریافت دستمزدشان به دلار مصر هستند.

عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس از عدم پرداخت حقوق «بیش از ۱۵۰۰ کارگر دریایی» که طبق قرارداد باید حقوق خود را به «دلار» دریافت کنند خبر داد.

غلامرضا زنگی اهرمی در این باره به ایلنا گفت: دستمزد بیش از ۱۵۰۰ کارگر دریایی شرکت‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفتکش و شرکت کیش راه آبی که باید حقوق خود را به دلار دریافت کنند پرداخت نشده است.

وی در ادامه تصریح کرد: هنگامی که پرسنل این شرکت‌ها برای دریافت حقوق خود مراجعه می‌کنند به آن‌ها گفته می‌شود که چون دلار نداریم حقوق شما را به ریال و مطابق نرخ بانک مرکزی (هر دلار ۱۲۵۰۰ ریال) پرداخت می‌کنیم اما پرسنل از دریافت آن سر باز زده و به این موضوع اعتراض می‌کنند.

این فعال کارگری افزود: بعد از اعتراض کارگران، به آن‌ها پیشنهاد شده است تا حقوق خود را به ریال و با نرخ دلاری ۲۲۵۰۰ ریال دریافت کنند که باز هم کارگران درخواست مذکور را قبول نکرده و بر خواستهٔ به حق خود مبنی بر دریافت دستمزدشان به دلار مصر هستند.

عضو انجمن صنفی کارگری دریانوردان جمهوری اسلامی مرکز خلیج فارس در پایان اظهار امیدواری کرد تا هر چه سریع‌تر این کارگران ناراضی به حق خودشان دست پیدا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز