خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

دیوان محاسبات امین دستگاه های اجرایی در صیانت از بیت المال است

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۵

رضایت مندی مردم اولویت برنامه های دولت خدمتگزار است و همه باید برای ارائه خدمت صادقانه و بی منت به مردم نهایت کوشش خود را به انجام برسانیم.

ایلنا- سنندج: استاندار کردستان گفت: همکاری دوسویی دیوان محاسبات با دستگاه های اجرایی موجب حفظ و صیانت از منافع عمومی و بیت المال کشور می شود.

به گزارش ایلنا،علیرضا شهبازی شامگاه چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل دیوان محاسبات استان کردستان تصریح کرد:مدیران دستگاه های اجرایی باید با کارشناسان دیوان محاسبات به عنوان مشاورین امین و مورد اعتماد همکاری کنند تا از بروز هرگونه تخلف در روند امورات اجرایی دستگاه مربوطه جلوگیری شود.

وی افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب و سالم سازی در سیستم  دستگاه های اجرایی باید به سمت نهادینه شدن فرهنگ ارتباط  نزدیک و همسوی دیوان محاسبات با این دستگاه ها حرکت کنیم.

شهبازی عدم شناخت و آشنایی برخی مدیران اجرایی از چگونگی قوانین و ضوابط دیوان محاسبات  در بررسی روند پرونده های اجرایی را عامل مهمی در مواجه شدن برخی این مدیران با تخلفات و مشکلات احتمالی برشمرد.

وی اظهار داشت: در حقیقت نظارت دیوان محاسبات بر نحوه عملکرد دستگاه های اجرایی دخالت نیست بلکه همیاری و همکاری صمیمانه برای ممانعت از بروز برخی مشکلات و تخلفات احتمالی است.

استاندار کردستان عدم هزینه کردن اعتبارات در برخی از دستگاه های اجرایی در موعد مقرر و احتمال بازگشت این اعتبارات به خزانه کشور را معضلی اساسی در این زمینه دانست و خواستار تسریع در هزینه کردن این اعتبارات به منظور جلوگیری از برگشت اعتبارات شد.

شهبازی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مضاعف مدیران دستگاه های اجرایی استان  در حال حاضر  بیش از 99  درصد اعتبارات استان  جذب و هزینه  شده و از این نظر کردستان در جمع استان های برتر و موفق کشور قرار دارد.

وی در پایان گفت: رضایت مندی مردم اولویت برنامه های دولت خدمتگزار است و همه باید برای ارائه خدمت صادقانه و بی منت به مردم نهایت کوشش خود را به انجام برسانیم.

 در این مراسم استاندار کردستان با اهدا لوح  از زحمات احمد  پری پور  مدیر کل اسبق دیوان محاسبات تقدیر و طی حکمی احمد ده محسنی  به عنوان مدیر کل دیوان محاسبات استان کردستان منصوب گردید.  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز