خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون:

آموزش های فنی از الزامات دستیابی به اهداف سند چشم انداز است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۸

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش های فنی و مهارتی را از الزامات دستیابی به اهداف سند چشم انداز دانست.

ایلنا ـ کرمانشاه: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مسئولان استان کرمانشاه طی بازدید از مراکز آموزش فنی وحرفه ای استان با تاکید بر اهمیت آموزشهای فنی وحرفه ای به عنوان یکی از الزامات دستیابی به اهداف سند چشم انداز گفت: آموزش های نیازسنجی شده و مبتنی بر آمایش سرزمین و آمایش صنعتی و کشاورزی لازمه توسعه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، غلامحسین حسینی نیا با اشاره به این مطلب که نیروی انسانی اصلی ترین سرمایه هرکشور است، تاکید کرد: توانمندسازی منابع انسانی و تربیت نیروی ماهر و متخصص و فراهم کردن بستر کارآفرینی از عوامل انکارناپذیر توسعه پایدار محسوب می شود.

وی با مثبت ارزیابی نمودن فعالیت های اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به ارزشمند بودن طرح های ابتکاری در حوزه فنی و مهارتی استان کرمانشاه، این طرح ها با قابلیت اجرا در سطح ملی حتی می تواند به عنوان تجربیات موفق جمهوری اسلامی به سایر کشورها نیز ارائه شود.

حسینی نیا بیان داشت: ترویج و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی نیازمند کار فرهنگی وسیعی است که می تواند از طریق رسانه های جمعی و تریبون های عمومی نظیر ائمه جمعه و جماعات تقویت شود.

وی ادامه داد: مدرک گرایی به عنوان یک آفت باید منسوخ شود چراکه مدرک بایستی تاییدکننده یک مهارت باشد که خوشبختانه امروز مردم و مسئولان ما به این واقعیت واقف هستند که رشد توانمندیها و استعدادهای افراد بسیار ضروری است.

این مقام مسئول اضافه کرد: می بایستی فرهنگ مهارت آموزی و فرهنگ افزایش قابلیت های فردی و ارتقاء مهارت های کارآفرینی را به عنوان یک بسته نوین جهت توانمند ساختن نیروی انسانی به جامعه و خانواده ها هدیه کنیم که قطعا با دیدگاه روشنی که خانواده های ایرانی دارند پذیرای این مهم هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز