خبرگزاری کار ایران

مقام‌های آگاه:

همچنان اختلافاتی بر سر معرفی کابینه جدید افغانستان وجود دارد

کد خبر : ۲۳۶۰۰۰

یک منبع آگاه در ریاست جمهوری افغانستان گفت که در رابطه به معرفی کابینه اختلافاتی وجود دارد که سبب تاخیر در معرفی نامزدهای جدید سمت وزارت شده است.

جمعی از فعالان مدنی در کابل پایتخت افغانستان از «محمد اشرف غنی» رئیس‌جمهوری این کشور خواسته‌اند که هر چه زودتر اعضای کابینه جدید را به مجلس نمایندگان معرفی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، جنبش مدنی تامین عدالت اجتماعی صبح امروز در نشست خبری در کابل به خبرنگاران گفت که نبود کابینه و بی‌سرنوشتی وزارتخانه‌ها و ادارات مهم منتج به بی‌ثباتی اقتصادی و مشکلات امنیتی شده است.

«احمد ذکی» از مسئولان این جنبش گفت که از یک طرف نظامی که به میان آمده حکومتی توافقی است و مشکلاتی از جمله تصویب نشدن بودجه و بی‌ثباتی سیاسی را به همراه داشته و از طرف دیگر سبب شده مسئولان حکومت وحدت ملی مشغول تقسیم پنجاه - پنجاه قدرت شوند.

ذکی گفت که این مساله دلیل اصلی بی‌سرنوشتی کابینه جدید است.

وی از مسئولان دولت افغانستان خواست که روی فهرستی از وزرا توافق کنند و هر چه زودتر نامزدان وزارتخانه‌ها را برای گرفتن رای به مجلس بفرستند.

جنبش مدنی عدالت اجتماعی تنها نهادی نیست که از دولت به دلیل معرفی نشدن کابینه انتقاد کرده است؛ موجی از انتقادها در شبکه‌های اجتماعی نیز دیده می‌شود.

وی گفت که نبود وزرای مسئول در وزارتخانه‌ها و سایر ادارات مهم دولتی از جمله نهادهای امنیتی، مردم را دچار سردرگمی کرده و اگر دولت سریعا به خواست مردم پاسخ ندهد، کشور در آستانه یک بحران قرار خواهد گرفت.

در همین حال یک منبع آگاه در ریاست جمهوری افغانستان گفت که در رابطه به معرفی کابینه اختلافاتی وجود دارد که سبب تاخیر در معرفی نامزدهای جدید سمت وزارت شده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت که مقام‌های مسئول به شدت کار می‌کنند که کابینه را در زمانی که وعده داده است، اعلام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز