خبرگزاری کار ایران

عوارض کاهش قیمت نفت ادامه دارد

جهش رشد اقتصادی ژاپن در سال آینده میلادی

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۸۷

کاهش قیمت نفت در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر روی اقتصاد ژاپن ندارد اما در دراز مدت باعثمی شود که اندکی تورم این کشور رشد کند.

هارایکو اوکودا مدیر بانک مرکزی ژاپن اعلام کرد با ادامه روند سقوط قیمت نفت و پایین ماندن قیمت آن در ماه های آتی شاهد شکوفایی اقتصاد ژاپن خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا و به نقل از رویترز، اوکودا که در بین فعالان اقتصادی ژاپن صحبت می کرد گفت کاهش قیمت نفت در کوتاه مدت تاثیر چندانی بر روی اقتصاد ژاپن ندارد اما در دراز مدت باعثمی شود که اندکی تورم این کشور رشد کند. وی همچنین برخلاف گمانه زنی ها تصمیم کاهش نرخ سود بانکی که از ماه اکتبر اتخاذ شده است را مربوط به کاهش قیمت نفت ندانست.

کاهش قیمت نفت باعثشده است که میزان حداقل دستمزد کارگران این کشور در سال آینده میلادی افزایش یابد و شرکت های صنعتی و بازرگانی نیز از کاهش ارزش ین در برابر دلار سود ببرند. رئیس بانک مرکزی ژاپن از مدیران و صاحبان صنایع خواست که با استفاده از فرصت پیش آمده نسبت به افزایش دستمزد ها با دولت همکاری کنند تا جلوی سقوط قیمتها و در نهایت با تورم منفی مقابله شود.

اقتصاد ژاپن یکی از ۵ اقتصاد برتر ژاپن است و در چند ساله اخیر همیشه دچار اضافه بودجه بوده است به طوریکه تورم منفی به وجود آورده است و همین امر سبب شده است که اقتصاد ژاپن دچار رکود شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز