خبرگزاری کار ایران

یک منبع آگاه:

تعطیلی واحد بنزین سازی پالایشگاه اراک تکذیب شد / تولید بنزین ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۵۲

یک منبع مطلع خبر تعطیلی پالایشگاه اراک، به علت عزل و نصب‌ها را تکذیب کرد.

خبر تعطیلی واحد بنزین سازی پالایشگاه اراک تکذیب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا طبق اخبار واصله خبر تعطیلی واحد بنزین سازی پالایشگاه اراک صحت ندارد.

بر اساس این گزارش؛ یک منبع مطلع خبر تعطیلی پالایشگاه اراک، به علت عزل و نصب‌ها را تکذیب کرد.

این گزارش می افزاید؛ بر پایه اظهارات گفته شده پالایشگاه چند روزی به دلیل پاره ای مشکلات و تعمیرات اساسی دچار وقفه تولید شد اما در حال حاضر واحد بنزین سازی این پالایشگاه در مدار تولید قرار داشته و روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کند.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تعطیلی پالایشگاه اراک، این اتفاق را به علت بی‌تدبیری در عزل و نصب‌ها عنوان کرده بود و اظهار داشته است که بیش از یک ماه است این پالایشگاه که روزانه هشت میلیون لیتر بنزین یورو ۴ تولید می‌کرد، تعطیل شده است.

وی خاطر نشان کرده است: کاتالیست وارد شده از خارج نابود شده و خسارت بالایی به کشور از این بابت وارد شده است.

این نماینده مجلس علت این اتفاق را کنار گذاشتن نیروهای موسوم به ارزشی از سوی وزارت نفت عنوان کرده است.

آصفری گفته است که با احتساب هدر رفت کاتالیست وارداتی و قیمت بنزین و دلار، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به کشور خسارت خورده و پخش شدن ذرات کاتالیستی در منطقه موجب افزوده شدن بر حجم آلودگی هوا شده است.

همچنین لازم به ذکر است؛ پیگیری‌های ایلنا جهت ارتباط با مدیرعامل این پالایشگاه و مسئولین ذیربط جهت دریافت اخبار دقیقتر راه به جای نبرد.

پالایشگاه امام خمینی شازند اولین پالایشگاه بعد از انقلاب است که به دست متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد. این پالایشگاه در سال ۱۳۷۲ راه اندازی و طی ۱۲ سال طرح توسعه آن طراحی و عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۵ آغاز شد.

با بهره برداری از این طرح بزرگ، استان مرکزی به قطب تولید بنزین در کشور تبدیل شده است. نفت مورد نیاز این پالایشگاه از جنوب تامین می شود و روزانه ۲۵۰ هزار بشکه وارد پالایشگاه شده و ۱۶ میلیون لیتر بنزین در کنار سایر محصولات نفتی مانند سوخت جت تولید می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز