خبرگزاری کار ایران

روزنامه گاردین:

در قطر هر ۲ روز یک کارگر خارجی کشته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۳۰

«از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۴، صد و پنجاه و هفت کارگر در قطر جان سپرده‌اند. از میان این کارگران، ۶۷ نفر بر اثر سکته قلبی، ۸ نفر به دلیل ناراحتی‌های قلبی و ۳۴ نفر هم هنگام کار مرده‌اند. التبه گزارشهای جداگانه دیگری از هیأتهای نپالی حاکی است که طی مدت یاد شده، ۱۸۸ کارگر نپالی مرده‌اند.»

یک روزنامه انگلیسی نوشت: به طور متوسط در قطر هر ۲ روز یک کارگر خارجی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایلنا، گاردین روز چهارشنبه در مطلبی تأکید کرد که این کارگران در قطر برای آماده سازی تأسیسات جام جهانی ۲۰۲۲ مشغول کارند.

گزارش‌ها حاکی است که در سال ۲۰۱۴ به طور متوسط هر ۲ روز یک کارگر خارجی جان خود را در قطر از دست داده است. این کارگران از کشورهایی همانند نپال، بنگلادش، هند و سریلانکا به قطر رفته‌اند. پیش بینی می‌شود میانگین مرگ کارگران خارجی در این کشور از روزانه یک کارگر نیز فرا‌تر برود.

گاردین تأکید کرد از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۴، صد و پنجاه و هفت کارگر در قطر جان سپرده‌اند. از میان این کارگران، ۶۷ نفر بر اثر سکته قلبی، ۸ نفر به دلیل ناراحتی‌های قلبی و ۳۴ نفر هم هنگام کار مرده‌اند. البته گزارشهای جداگانه دیگری از هیأت‌های نپالی حاکی است که طی مدت یاد شده، ۱۸۸ کارگر نپالی مرده‌اند.

گاردین به نقل از نیکلاس مک گین پژوهشگر امور خاورمیانه در سازمان دیده‌بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که قطر باید در خصوص ارتباط این مرگ و میر‌ها با شرایط کار و معیشتی تحقیق کند.

وی با این حال تأکید کرد ‌که قطر سال ۲۰۱۳ با درخواست برای تحقیق فوری درباره این مرگ و میر‌ها مخالفت کرد.

این روزنامه انگلیسی افزود: برخی قطری‌ها مدعی شده‌اند که ممکن است آمار مرگ و میر به دلیل سکته قلبی بین کارگران در نپال نیز مشابه باشد. چرا که سفارت هند در قطر اعلام کرده است که میانگین مرگ با آمار داخلی هند مطابقت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز