خبرگزاری کار ایران

مدیرامور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

برگزاری جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب توجه افکار عمومی را به چالش های آب جلب می کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۹۲۵

برگزاری جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب نیاز به عزم ملی و همدلی همه دستگاهها دارد.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: صنعت آب و فاضلاب مدیون اصفهان است چرا که اصفهان بنیانگذار این صنعت و پایه گذاری بسیاری از امور تخصصی و فرهنگی درآب و فاضلاب بوده است و اصفهان ظرفیت مدیریت آب با استفاده از ابزارهای فرهنگی و تخصصی را دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، خلیلی پیر افزود: برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب در ابعاد گسترده نیاز به عزم ملی و همدلی میان دستگاههای مرتبط دارد که در حال حاضر نشانه ها حاکی از آن است که عزم ملی جهت برگزاری هرچه باشکوه تر این جشنواره با تأثیرگذاری مطلوب وجود دارد.

وی به همکاری یونسکو در برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب در اصفهان اشاره کرد و گفت: سازمان یونسکو، سازمان محیط زیست، وزارت جهاد کشاورزی و نیز شبکه تلفن همراه اول آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری به منظور برگزاری این جشنواره اعلام نمودند تا چالش های موجود در بخش آب به خوبی بررسی و اطلاع رسانی شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توجه افکار عمومی به مصرف بهینه آب را یکی از پیامدهای مطلوب برگزاری چنین جشنواره ای دانست و گفت: برگزاری جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب مطمئناً توجه افکار عمومی را به چالش های موجود در بخش آب جلب می کند و مصرف بهینه آب را به آنها گوشزد می نماید و نیز مشارکت ها جهت مدیریت مصرف آب صورت می گیرد. این درحالیست که وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در صدد هستند این جشنواره در سالهای آینده در اصفهان برگزار شود.

وی به اهمیت مدیریت مصرف آب در اصفهان پرداخت و بیان داشت: نگرانی خشکی زاینده رود فقط مختص اصفهانی ها نیست چرا که عدم جاری شدن آب در بستر زاینده رود اثرات زیست محیطی نامطلوبی به دنبال دارد که نمونه بارز آن خشکی تالاب گاوخونی می باشد در حالی که حفظ محیط یکی از اولویت هاست اما هم اکنون بیش از ۸۰ درصد منابع آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و تنها ۲۰ درصد به مسائل زیست محیطی اختصاص می یابد در صورتی که مطابق با استاندارد ۶۰ درصد منابع آبی باید جهت حفظ محیط زیست اختصاص یابد.

در ادامه مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: هم اکنون دغدغه مدیریت استان غلبه بر چالش کم آبی است. این درحالی است که شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان که تأمین کننده آب شرب مردم است تمام توان خود را جهت مدیریت مصرف آب اعمال نموده است.

هاشم امینی گفت: در سالهای اخیر آبفا استان اصفهان با استفاده از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری توانست تا حدودی از تبعات کم آبی در اصفهان بکاهد که در این زمینه می توان به اصلاح شبکه توزیع و انتقال آب و نیز ترویج مصرف بهینه آب میان اقشار مختلف با اعمال رویکرد فرهنگی اشاره کرد.

وی به تأکید وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر مدیریت مصرف آب اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر برنامه راهبردی مدیریت تأمین، توزیع و مصرف آب در اصفهان در دستور کار قرار گرفته است و یکی از راههای مدیریت مصرف آب فرهنگ سازی مصرف بهینه آب می باشد که این مهم از طریق برنامه های فرهنگی از جمله برگزاری دومین جشنواره ملی فیلم و عکس جلوه های آب میسر می شود.

مهندس امینی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره را نگاه استراتژیک مردم به آب دانست و اعلام کرد: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ایجاد دغدغه پیرامون مصرف بهینه آب میان اقشار مختلف جامعه است و مردم بدانند منابع آبی محدود و دسترسی پایدار به آن در صورت مصرف بهینه آب میسر می شود به همین دلیل در سال های اخیر آبفا استان اصفهان به رغم هفته صرفه جویی آب که یکم تا هفتم تیرماه هرسال می باشد از طریق جشنواره ها و همایش های گوناگون درصدد فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در اصفهان بوده است.

مدیرعامل آبفا استان اصفهان به تأسیس خانه فرهنگ آب اشاره کرد و اعلام نمود: خانه فرهنگ آب می تواند محلی برای فعالان عرصه آموزشی، اطلاع رسانی، هنر و… و دیگر اقشار که می خواهند اطلاعات کافی پیرامون آب بدست آورند باشد و این مرحله هم در ارتقای مدیریت مصرف آب در اصفهان تأسیس شده است چرا که معتقد هستیم فرهنگ مصرف آب باید تغییر یابد و این امر هم با فرهنگ سازی میسر می شود.

در ادامه این نشست خیام پور مدیرکل اموربین الملل شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان تمام تلاش خود را جهت اطلاع رسانی و تبلیغات پیرامون برگزاری این جشنواره در دستور کار قرار می دهد چرا که مدیریت مصرف آب در اصفهان امری بسیار ضروری به نظر می رسد زیرا اصفهان با چالش های متعددی پیرامون کم آبی مواجه است.

سپس قلع ریز نماینده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان گفت: کمیته آب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن آب اصفهان دغدغه خشکی زاینده رود را دارد چرا که زاینده رود تنها به منظور شور و شعف اصفهان جاری نیست بلکه تمدن اصفهان و فلات مرکزی کشور به جاری بودن زاینده رود برمی گردد همچنین خشکی زاینده رود مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای اصفهان رقم می زند که نمونه بارز آن خشکی تالاب گاوخونی است و خشکی این تالاب موجب پراکندگی ریزگردهایی شده و سلامت مردم اصفهان و دیگر مناطق را به مخاطره می اندازد بنابراین اتاق بازرگانی صنایع و معادن در این جشنواره بخش جنبی موضوع خشکی زاینده رود را عنوان کرده است.

در ادامه این نشست شهیدی مشاور رسانه ای شهردار اصفهان و دبیر اجرایی جشنواره بین المللی کودک و نوجوان آمادگی هرگونه همکاری برای اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی و استانی را اعلام نمود و گفت: تلاش می کنیم تا با بهره گیری از ظرفیت پوشش خبری صداوسیما نسبت به موضوع آب که یک دغدغه ملی است اطلاع رسانی خوبی بعمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز