خبرگزاری کار ایران

صدور شناسنامه برای ۵ هزار و ۷۰۰ بهره بردار کشاورزی در شهرستان بناب

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۲۱

با اجرای طرح جی آی اس تاکنون ۱۰ هزار و ۶۴۰ قطعه زمین در بناب دارای شناسنامه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بناب گفت: تاکنون پنج هزار و ۷۰۵ نفر بهره بردار موفق به دریافت شناسنامه بهره برداری شده اند.

به خبرنگار ایلنا جعفر صادقی در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان شرقی از مرکزGIS این مدیریت از اجرای طرح جی آی اس بر روی شش هزار و ۳۸۴ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ هزار و ۶۴۰ قطعه زمین دارای شناسنامه شده است.

وی با بیان اینکه برای همه بهره برداران بخش کشاورزی شناسنامه بهره برداری صادر شده است افزود: اجرای پروژه نقشه برداری ماهواره ای برای اولین بار در آذربایجان شرقی در اراضی زراعی و باغی شهرستان بناب صورت پذیرفته است.

جعفر صادقی افزود: در روند دست یابی به توسعه پایدار، رعایت الگوی کشت، جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، با سوق دادن کشاورزی سنتی و معیشتی به کشاورزی صنعتی و مدرن و در راستای بستر سازی مناسب و مطمئن برای تداوم توسعه کمی و کیفی تولید، برای اولین بار در آذربایجان شرقی، با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و با بکارگیری ۲۴ نفر کارشناس از شهرستان بناب و جمع کثیری از مهندسین آموزش دیده اعضای نظام مهندسی و هم چنین مشارکت بهره برداران، طرح GPS و GIS در اراضی باغی شهرستان بناب اجرا شد.

وی برگزاری کلاس های آموزشی برای کارشناسان مجری این طرح در کل استان به تعداد ۱۲۰۰ نفر از اعضای نظام مهندسی غیرشاغل را از دیگر اقدامات انجام گرفته در شهرستان بناب عنوان کرد و افزود: این طرح بعد از شهرستان بناب در سایر شهرستان های استان نیز به مرور عملیاتی شده و برای تمامی اراضی زراعی و باغی استان شناسنامه بهره برداری صادرخواهد شد.

صادقی با بیان اینکه اجرای این طرح دست افراد سودجو و زمین خوار را به طور کل از تمامی زمین های کشاورزی و ملی کوتاه می نماید افزود: با اجرای پروژه GPS و GIS، پیاده سازی نقشه های هوایی و تفکیک دقیق قطعات در تمامی شهرستان های استان مد نظر بوده و در اولین گام این طرح در شهرستان بناب اجرا شده و با تکمیل این طرح و تسری آن به تمامی شهرستان ها، بانک اطلاعاتی اراضی کشاورزی، اطلاعات دقیق را در اختیار دست اندرکاران و مدیران برنامه ریز برای توسعه کشاورزی در سنوات آتی قرار خواهد داد.

وی افزود: دستیابی به اطلاعات دقیق و روشن منابع تولید، تنها با مشارکت و همکاری تمامی بهره برداران با کارشناسان امر، در قالب شناسنامه های بهره برداری اراضی عملی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز