خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی

اصلاح قانون نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور نهایی شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۷۱۲

این اصلاحیه جهت طرح در صحن علنی مجلس تحویل هیئت رئیسه گردیده است که پس از نهایی شدن و تصویب جهت اجرا در دوره آینده ابلاغ می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در این کمیسیون نهایی شده و جهت طرح در صحن علنی مجلس تحویل هیئت رئیسه گردیده است که پس از نهایی شدن و تصویب جهت اجرا در دوره آینده ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا غلامرضا نوری قزلجه امروز در جلسه هم اندیشی بررسی خلاء های قانونی بخش کشاورزی و اصلاحیه قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی درسالن اجتماعات مجتمع شهیدکسائی تبریز، اصلاح قانون نظام مهندسی کشاورزی را ضروری دانست و افزود: فعالیت مستقل نظام مهندسی کشاورزی و دخالت دولت در امور این سازمان تنها به عنوان یک ناظر از جمله ضرورت های خدمات دهی بهتر این سازمان به بخش کشاورزی و فارغ‎التحصیلان این حوزه است که باید در این قانون مورد توجه قرار گیرد.

وی در مورد تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز گفت: گزارش وزارت نیرو بیان‌گر این است که وزارت نیرو یک تعلل جدی در اجرای قانون داشته است و باید با قدرت و قوت بیشتری موضوع را پیگیری کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با یادآوری نقس بنیادی حوزه کشاورزی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، افزود: شاید رقم بودجه پیشنهادی دولت برای بخش کشاورزی در دو سال گذشته افزایش یافته اما منابع در نظر گرفته شده برای این بخش پاسخگوی نیازهای بخش کشاورزی نبوده و رقم پایه ای که در نظر گرفته شده خیلی چشمگیر نیست.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته پژوهش تاکید کرد: در زمینه توسعه کشاورزی دانش بنیان با استفاده از انرژی هسته ای، اصلاح نژاد و نباتات با تکیه برتحقیقات و پژوهش و تولید ارقام پربازده و مقاوم در برابر کم آبی و خشکسالی برنامه ریزی ها و اقدامات لازم صورت گیرد.

نوری تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع باید تحقیقات حوزه کشاورزی به سمت تحقیقات کاربردی و روی آوری به کشت های متراکم، توسعه کشت با مصرف آب پایینتر پیش رود تاشاهد توسعه بیشتر بخش کشاورزی باشیم.

نماینده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس یادآورشد: قانون اساسی ما را به خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی مکلف کرده و دولت و مجلس و سایر مسئولان باید با برنامه ریزی صحیح و تخصیص بودجه های لازم در این مسیر حرکت کنند.

وی در پایان با اشاره به مشکلات پیش روی ایجاد شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی علم خاطر نشان کرد: برای تبدیل ایده به محصول باید سرمایه گذاری شود و در این راستا باید پروژه هایی که قابلیت تبدیل به محصول را دارند شناسایی شده و بسترهای لازم فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز