خبرگزاری کار ایران

رئیس داروخانه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

کمبود دارو را از داروخانه‌ها جویا شوید

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۵۵

طبق طرح تحول سلامت داروخانه باید همه دارو‌ها را داشته باشد و اگر دارویی با کمبود کشوری مواجه باشد داروخانه کاری نمی‌تواند انجام دهد.

رئیس داروخانه‌های دانشکده داروسازی و بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره کمبود برخی از داروهای ضروری در داروخانه بیمارستان‌ها گفت: بر اساس طرح تحول سلامت وظیفه داروخانه تامین دارو است، اگر داروخانه‌ها با کمبود دارو مواجه هستند، باید از داروخانه علت آن را جویا شد.

خیرالله غلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، گفت: طبق طرح تحول سلامت داروخانه باید همه دارو‌ها را داشته باشد و اگر دارویی با کمبود کشوری مواجه باشد، داروخانه کاری نمی‌تواند انجام دهد، در غیر این صورت داروخانه باید همه داروهای مورد نیاز بیمارانش را داشته باشد.

وی درباره دلایل کمبود برخی از داروهای ضروری در داروخانه بیمارستان‌ها، گفت: این موضوع به نوعی تخلف است. باید از داروخانه پرسید که چرا با کمبود دارو مواجه بوده است.

غلامی تاکید کرد: وظیفه داروخانه تامین دارو است. اما وقتی به داروخانه دارو داده نمی‌شود، داروخانه نمی‌تواند دارو را از جای دیگر تامین کند. در این حالت باید دید که دارو با کمبود کشوری مواجه بوده یا خیر، در غیر این صورت علت کمبود دارو را باید از خود داروخانه‌ها جویا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز