خبرگزاری کار ایران

بانک مرکزی اعلام کرد:

رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال جاری به چهار درصد رسید

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۲۳

براساس محاسبات مقدماتی و اولیه اداره حسابهای اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه و به قیمت های ثابت سال ۱۳۸۳ در شش ماهه اول سال ۱۳۹۳ به ۱۰۲۲۸۰۸ میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به میزان مشابه شش ماهه اول سال ۱۳۹۲ به میزان ۴ درصد رشد نشان می دهد.

بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور در نیمه نخست سال ۱۳۹۳ را چهار درصد اعلام کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، براساس محاسبات مقدماتی و اولیه اداره حسابهای اقتصادی این بانک، تولید ناخالص داخلی کشور به قیمت پایه و به قیمت های ثابت سال ۱۳۸۳ در شش ماهه اول سال ۱۳۹۳ به ۱۰۲۲۸۰۸ میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به میزان مشابه شش ماهه اول سال ۱۳۹۲ به میزان ۴ درصد رشد نشان می دهد.

گفتنی است، رشد نرخ اقتصادی در حالی به چهار درصد افزایش یافته که اقتصاد ایران در چند سال گذشته ناگواری های بی سابقه ای را تجربه کرد به طوری که نرخ رشد اقتصادی که یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی اقتصاد یک کشور محسوب می شود به شدت افت کرد و حتی به منفی ۴.۵ نیز رسید.

نرخ رشد اقتصادی در اواخر سال ۹۲ در خوشبینانه ترین حالت به صفر رسید و دولت وعده داد که این شاخص را در سال ۱۳۹۳ به ۳ درصد افزایش دهد که هم اکنون این شاخص یک درصد بالاتر از وعده داده شده است.

یادآور می شود طبق برنامه های چهارم و پنجم توسعه، رشد اقتصادی به طور متوسط باید به هشت درصد می رسید اما در سال ۹۰ این رشد به سه درصد، در سال ۹۱ به منفی ۵.۸ درصد و در شش ماهه اول ۱۳۹۲ به منفی دو درصد رسیده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز