خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور:

بسیاری از فرآورده‌های گوشتی کشور فاقد استاندارد بین‌المللی(ISO) هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۳۸۳

همانند مرغ و گوشت‌های بسته بندی که دارای مجوزهای لازم هستند خمیر گوشت و مرغ نیز با اخذ استانداردهای لازم بسته بندی شود و با برندهای معتبر در بازار توزیع شوند تا از تولیدات غیراستاندارد زیر پله‌ای جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی سراسر کشور، گفت: بسیاری از فرآورده‌های گوشتی کشور فاقد استاندارد بین‌المللی(ISO) هستند.

سیدمحمد موسوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی، اظهار داشت: آیین‌نامه استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی سال‌ها پیش نوشته شده اما نیاز به بازنگری دارد.

وی افزود: بر این اساس ده روز پیش نامه‌ای از سوی شرکت تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی تنظیم شد تا سه دستگاه ذیربط(وزارت صمت، سازمان دامپزشکی و اداره نظارت بر مواد غذایی) در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و مجوز استفاده از این محصول صادر شود.

موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه طبق مقررات نظارت بر همه امور دام و طیور بر عهده سازمان دامپزشکی است، در مورد خمیر مرغ هم نظارت بر عهده همین سازمان است.

وی گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد از اسکلت مرغ قابل تبدیل شدن به خمیر مرغ است و نمی‌توان چند هزار تن از این محصول را نادیده گرفت!

موسوی پیشنهاد کرد؛ همانند مرغ و گوشت‌های بسته بندی که دارای مجوزهای لازم هستند خمیر گوشت و مرغ نیز با اخذ استانداردهای لازم بسته بندی شود و با برندهای معتبر در بازار توزیع شوند تا از تولیدات غیراستاندارد زیر پله‌ای جلوگیری شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از واحدهای تولیدی در کشور دارای نام تجاری و استانداردهای لازم هستند، گفت: اکثر واحدهای تولیدی استانداردهای ملی را دارند اما بسیاری از واحد‌ها در شهرستان‌ها که در آن‌ها نظارت لازم وجود ندارد فاقد استانداردهای ملی و بین‌المللی هستند و به گفته این تولیدکنندگان آنها قادر به تامین بیمه، ‌عوارض و مالیات واحدهای تولیدی خود نیستند چه برسد به افزایش کیفیت فرآورده‌های گوشتی خودشان، بنابراین باید در این خصوص دقت لازم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز