خبرگزاری کار ایران

با حضورمعاونین وزیر جهادکشاورزی؛

استخرذخیره آب شرکت تعاونی پایتخت گل وگلاب به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۰۰۳

با حضورمعاونین آب و خاک و امور مجلس، وزیر جهاد کشاورزی استخر ذخیره آب ۳۵۰ هزار مترمکعبی شرکت تعاونی پایتخت گل و گلاب، پیش از ظهر امروز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قمصر به بهره برداری رسید.

با حضورمعاونین آب و خاک و امور مجلس، وزیر جهاد کشاورزی استخر ذخیره آب ۳۵۰ هزار مترمکعبی شرکت تعاونی پایتخت گل وگلاب پیش از ظهرامروز، با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در قمصربه بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، در این مراسم که نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود درمجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار کاشان و جمعی از مسئولین استانی و محلی نیزحضور داشتند «مسعود معظمی»، مدیرعامل شرکت تعاونی، استخر ذخیره آب ۳۵۰ مترمکعبی پایتخت گل و گلاب، ضمن تشکر و قدردانی ازهمکاری مسئولین در بهره برداری این استخر، به سابقه این شرکت تعاونی اشاره کرد، گفت: از آنجا که قمصر خاستگاه گل محمدی در دنیا به داشتن گلاب ناب و عطر افشان خانه کعبه است و سالیانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است افتخار می کنیم.

وی تاسیس شرکت تعاونی پایتخت گل و گلاب در سال ۱۳۸۶ در قالب ۶۰۰ سهامدار را در راستای ابقا و احیای گل محمدی و تامین گل مورد نیاز اکثر گلاب بگیران منطقه عنوان کرد و یاد آوری کرد: آغاز پروژه خاکی استخر ذخبره آب شرکت با حجم ۳۳۰ هزار مترمکعب با سرمایه ۶۰۰ میلیون تومانی در سال ۹۱ به مدن یک سال و اجرای لایه ژئوتکستایل و ژئوممبران در سال ۹۳ با هزینه یک میلیارد تومان و تکمیل طرح در پاییز ۹۳ به اتمام رسید.

وی اجرای طرح آبیاری تحت فشار به مساخت ۵۳ هکتار در باغ گل محمدی با سرمایه ۵۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات این شرکت تعاونی عنوان کرد و گفت: کل سرمایه این طرح نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال است که ۲۵ میلیارد ریال آن توسط سهامداران و بالغ بر یک میلبارد تومان از طریق تسهیلات وام بانک کشاورزی و ۵ میلیارد تومان کمکهای بلاعوض دولت و جهاد تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه درحدود۵ میلیارد نیز جز تعهدات و بدهی های شرکت به پیمانکاران است، یاد آوری کرد: برای تکمیل پروژه‌های دیگر این شرکت نیز به ۵ میلیارد دیگر نیاز است.

مدیرعامل شرکت تعاونی استخر ذخیره آب ۳۵۰ مترمکعبی پایتخت گل و گلاب خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکانات سخت افزاری موجود و هزینه های انجام شده در مورد جمع آوری و انتقال ذخیره آب امکان توسعه وافزایش زیر کشت امکان پذیر است از مسئولین انتظارداریم نسبت به اختصاص زمین مورد نیاز اقدام مساعد را به عمل آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز