خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر سمنان:

رکود بازار کار شرایط کاری کارگران سخت کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۹۰۲

«کارگران شاغل در واحد‌های صنعتی به ناچار برای تامین هزینه‌های جاری زندگی، شرایط کار در این کارگا‌ها را تحمل می‌کنند و در این زمینه دولت باید از این گروه از کارگران حمایت کند.»

دبیر خانه کارگر سمنان از ادامه رکود بازار کار و اشتغال واحد‌های مستقر دراین استان خبر داد و گفت: رکود اقتصادی امنیت شغلی کارگران را تحت‌ تاثیر قرار داده و نگرانی آنان را دو چندان کرده است.

«حبیب‌الله محقق» در این باره به ایلنا گفت: بعد از گذشت حدود یکسال از فعالیت دولت یازدهم هنوز تغییری در روند رکودی بازار کار واحد‌های صنعتی استان سمنان مشاهده نشده است و صاحبان سرمایه‌ای که در دولت جدید به بهبود وضعیت واحد خود امیدوار بودند هنوز هیچ نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

او با بیان اینکه مشکلاتی که رکود تورمی در بازار کار ایجاد می‌کند کمتر از تورم نیست افزود: دولت تدبیر امید که مدعی ترمیم ساختار اشتباه اقتصادی دولت قبلی است هنوز در این راه به موفقیت چندانی دست پیدا نکرده است.

او با بیان اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان سمنان با رکود مواجعه‌اند و در این زمینه دولت هنوز هیچ کمکی برای این واحد‌ها ا نجام نداده است گفت: در وضعیت فعلی اقتصادی که تعداد زیادی از کارگران از تامین مایحتاج روزانه خود و خانواده‌هایشان بر نمی‌آیند دولت به فکر چاره اندیشی نیست.

محقق در ادامه اظهار کرد: مشکلات سرمایه در گردش سرمایه گذاران، تعرفه حامل‌های انرژی و تعرفه‌های مالیاتی از جمله مشکلات پیش روی صنعتگران مستقر در شهرک و نواحی صنعتی سمنان است.

این فعال حقوق صنفی کارگران استان سمنان به روند طولانی دریافت مواد اولیه در واحدهای تولیدی اشاره کرد و در ادامه اظهار کرد: رکود بازار و عدم فروش محصولات باعثضعف واحدهای صنعتی شده است که باید با برنامه ریزی صحیح و سریع نسبت به حل این مشکل و راهکارهای برون رفت از آن اقدام کرد.

این فعال کارگری در ادامه یاد آور شد: عمده واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقرند، صنایع کوچک به شمار می‌روند و متعلق به بخش خصوصی هستند اما در سال‌های اخیر متاسفانه توجه کافی به واحدهای صنعتی کوچک صورت نگرفته است.

دبیر خانه کارگر سمنان در خاتمه گفت: در شرایط فعلی رکود بازار کار، کارگران شاغل در واحد‌های صنعتی به ناچار برای تامین هزینه‌های جاری زندگی، شرایط کار در این کارگا‌ها را تحمل می‌کنند و در این زمینه دولت باید از این گروه از کارگران حمایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز