خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران:

مازندران، کارگاه بزرگ راه سازی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۷۸

ا توجه به تعریض و چهارخطه کردن ۵۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی استان از جمله محور هراز، سوادکوه، نور - چمستان - آمل، ساری - خزرآباد، ساری - جویبار، گلوگاه - دامغان، احداثبزرگراه جوادالائمه(ع) و ده‌ها پروژه احداثزیرگذر و دوربرگردان در سطح محورها می‌توان گفت که مازندران در حال حاضر یک کارگاه بزرگ راهسازی است.

مدیر کل راه و شهرسازی مازندران گفت: صنعت حمل و نقل می‌تواند در زمینه توسعه و شکوفایی این استان بسیار کارساز و گره‌گشا باشد.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، حیدر نوروزی گفت: باید به مازندران به دلیل دارا بودن تمام ساختارها در بخش حمل و نقل توجه ویژه شده و اعتباراتی کافی و مناسب به این استان تخصیص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت حمل و نقل می‌تواند در زمینه توسعه و شکوفایی این استان بسیار کارساز و گره‌گشا باشد.

نوروزی یادآور شد: شبکه راه‌های ارتباطی مازندران به طول ۱۰ هزار و ۱۵۵ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی به عنوان محور اصلی حمل و نقل جاده‌ای از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان بوده و به عنوان شریان‌های حیاتی و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که با صرف اعتبارات کلان در طول سالیان متمادی احداثشده و جزو یکی از عظیم‌ترین سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به پیشرفت‌ها و اقدامات گسترده در بخش‌های صنعت حمل و نقل در استان اشاره و ابراز داشت: امروزه صنعت حمل و نقل در مازندران با همت و پشتکار تمام مدیران بخش‌های مختلف حمل و نقل و حمایت‌های همه‌جانبه دولت رو به پیشرفت و ترقی است.

نوروزی به عملیات اجرایی صدها پروژه راهسازی و راهداری در محورهای ارتباطی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به تعریض و چهارخطه کردن ۵۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی استان از جمله محور هراز، سوادکوه، نور - چمستان - آمل، ساری - خزرآباد، ساری - جویبار، گلوگاه - دامغان، احداثبزرگراه جوادالائمه(ع) و ده‌ها پروژه احداثزیرگذر و دوربرگردان در سطح محورها می‌توان گفت که مازندران در حال حاضر یک کارگاه بزرگ راهسازی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه وظیفه اصلی ادارات کل استان‌ها ایمن‌سازی و نگهداری راه‌ها است از این رو این اداره کل نیز اقدامات بسیار گسترده‌ای در زمینه نگهداری و ایمن‌سازی در دست اجرا داشته که از جمله آنها می‌توان به نصب انواع علائم، خط کشی‌ها، بهسازی و روکش آسفالت، نصب گاردریل و نگهداری از ۳۵۰ کیلومتر روشنایی محورها اشاره کرد.

نوروزی، درباره عملیات راهداری زمستانی این اداره کل در سال جاری، یادآور شد: ۳۳ اکیپ راهداری و ۳۰۰ راهدار به همراه ۱۸۵ دستگاه از انواع ماشین‌آلات راهداری در گردنه‌های مهم و برفگیر استان مستقر بوده و آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری و برف‌روبی در سطح محورها را دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز