خبرگزاری کار ایران

ایوبی از دلایل تغییرات در بنیاد سینمایی فارابی گفت:

کوچک‌سازی را از خودمان شروع کردیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۷۷

تغییرات جدید به معنای انحلال نیست بلکه مسئولیت‌ها تقسیم می‌شود زیرا فارابی قلب تپنده سینماست / خوشحالیم با حضور جعفری‌جلوه و احسانی در صداوسیما شاهد بهبود روابط سینما و تلویزیون باشیم / کوچک‌سازی را از خودمان شروع کردیم. یک سوزن به خودمان زدیم و یک جوالدوز به دیگران.

مراسم معرفی و استقرار حیدری خلیلی؛ سرپرست بنیاد سینمایی فارابی؛ صبح امروز(۲۹ آذر) در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت اله ایوبی با اشاره به اینکه عملکرد بنیاد سینمایی فارابی در سال‌های گذشته بسیار خوب بوده و با حمایت جعفری جلوه موتور تولید در سینمای ایران راه افتاده است و سینمای ایران به یک آرامش رسیده؛ گفت: بخش مهمی از فعالیتهای بنیاد سینمایی فارابی در طول یکسال گذشت مرهون زحمات دوست دیرینه خودم محمدرضا جعفری جلوه است و ایشان تلاش بسیاری کرد که ما از سینماگران حمایت کنیم و چتر حمایت فارابی گسترده‌تر شود.

وی ادامه داد: بنیاد سینمایی فارابی حامی سینماگران است و به همین دلیل و با وجود آنکه براساس تفاهم‌نامه اولیه ما ۱۴ میلیارد تومان باید به بنیاد سینمایی فارابی پرداخت می‌کردیم؛ تفاهم نامه جدیدی را با جعفری جلوه امضا کردیم و بودجه را به ۲۱ میلیارد تومان افزایش دادیم.

وی بر لزوم بازنگری در وظایف فارابی تاکید کرد و افزود: ما نمی‌توانیم از تحولات روز عقب بیفتیم و باید خودمان را به‌روز نگه داریم. بنیاد سینمایی فارابی امروز تبدیل به یک برند شده است و این برند را افرادی همچون جعفری جلوه و اسفندیاری و مسعودشاهی و مدیران دیگر به وجود آورده‌اند.

وی به دیجیتال کردن سینما‌ها فعالیت گروه هنر و تجربه و سینماکارت اشاره کرد و افزود: متاسفانه گاهی برخی روش‌ها آنقدر رسوب می‌کند که تصور می‌کنیم نباید تغییر کند به طور مثال زمانی که بحثدیجیتال شدن سینما‌ها مطرح شد؛ گروه بسیاری مخالفت می‌کردند اما امروز همه آن را قبول دارند.

وی ادامه داد: فیلم‌هایی که درگروه هنر وتجربه به نمایش درمی‌آید؛ نماد سینمای ایران است زیرا معتقدم سینمای دنیا با جنس فیلم‌های هنر و تجربه شناخته می‌شود.

ایوبی با اشاره به اینکه تغییرات صورت گرفته در بنیاد سینمایی فارابی، ‌جشنواره فیلم فجر وموسسات دیگر به هیچ عنوان زیر سوال بردن زحمات گذشتگان نیست؛ گفت: ما معتقدیم که سازمان سینمایی و معاونت سینمایی در طول سال‌ها بسیار بزرگ شده است به همین دلیل کوچک‌سازی را از خودمان شروع کردیم و در این راه یک سوزن به خودمان زده‌ایم و بعد یک جوالدوز به دیگران.

وی ادامه داد: این تغییرات به معنای انحلال و از بین بردن نیست بلکه مسئولیت‌ها تقسیم می‌شود زیرا معتقدیم که بنیاد سینمایی فارابی قلب تپنده سینمای ایران است.

وی ادامه داد: بعضی از ماموریتهای بنیاد سینمایی فارابی مانند رسانه‌های تصویری و سینماشهر منقضی شده و باید ماموریت‌های جدیدی برای آن‌ها تعریف شود به طور مثال تولید فیلم‌های اول و دوم، ‌انیمیشن خرید رایت و حق پخش و سینمای خانگی به بنیاد سینمایی فارابی واگذار می‌شود.

وی به رفتن دو مدیر سازمان سینمایی به تلویزیون اشاره کرد و افزود: هر چند ما از اینکه این افراد از کنارمان می‌روند متاسف هستیم اما خوشحالیم که با حضور محمدررضا جعفری جلوه و محمد احسانی در صدا وسیما شاهد بهبود روابط سینما و تلویزیون و کمک این دو عنصر به یکدیگر باشیم.

وی ادامه داد: در بخش نیرو نیز هر چند قرار است در ساختار و تشکیلات بازنگری شود؛ اما کارکنان خدوم بنیاد سینمایی فارابی ناراحت نباشد و مشکلی برای پرسنل بنیاد سینمایی فارابی به وجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد انگیزه هستیم و می‌خواهیم در کارکنان برای فعالیتهای بیشتر ایجاد انگیزه کنیم و اصلا نمی‌خواهیم در بین کارکنان بنیاد سینمایی فارابی بی‌علاقگی و بی‌انگیزگی به کار باشد و از تمام آن‌ها و سینماگران وخانه سینما می‌خواهم که حیدری خلیلی را همراهی کنند.

ایوبی افزود: باتوجه به اینکه رفتن جعفری جلوه به صداوسیما با سرعت انجام گرفت فرصتی برای رایزنی نبود لذا حیدری خلیلی را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم زیرا سینماگران ایشان را می‌شناسند و از وی خاطره خوبی دارند و قرار شده ایشان امور بازنگری ساختار بنیاد سینمایی فارابی در جلسات هیات امنا را پیگیری کند.

در این نشست علاوه بر حیدری خلیلی جمعی از مدیران سینمایی همچون مهید مسعود شاهی، امیر اسفندیاری، رضا آژ، ناصر باکیده، ارش امینی، فرهاد توحیدی، حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز