خبرگزاری کار ایران

تولید نفت در دریای شمال کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۶۶

آمارهای منتشر شده ماه گذشته نشان دادند که درآمد حاصل از سود نفتی دریای شمال از طریق مالیات بر در آمد نفتی تا پایان ماه اکتبر با کاهش ۶٢ درصد به ۴١٣ میلیون پوند رسیده است. این رقم پیشتر حدود ١, ١ میلیارد پوند بوده است.

یک چهره برجسته در صنعت نفت انگلستان روز پنجشنبه(٢٧ آذر ماه) از کاهش ١٠ درصدی تولید و همچنین حذف ١٥ هزار فرصت شغلی در دریای شمال در پی افت قیمتهای نفت در بازارهای جهانی خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه تلگراف، ایان وود، یک مقام با تجربه نفتی که از سوی دولت انگلستان مسئول بررسی صنعت نفت شده است، روز پنجشنبه با اعلام این که به دنبال کاهش حفاریها در واکنش به افت قیمتهای نفت، صنعت نفت دریای شمال با حذف ١٥ هزار فرصت شغلی در اسکاتلند و کاهش ١٠ درصدی تولید روبه رو می شود، گفت که پیش بینی فروپاشی این منطقه بزرگنمایی است.

وود در پاسخ به پرسش رابین آلن، رئیس بریندکس، اتحادیه مستقل اکتشافگران نفتی، گفت که هم اکنون با نفت حدود ۶٠ دلاری، درآمدزایی در دریای شمال تقریبا غیرممکن است.

وی که یکی از برجسته ترین چهره ها در صنعت نفت انگلستان به شمار می رود و به تازگی نیز ریاست کمیته بررسی برنامه های دولت انگلستان برای به حداکثر رساندن تولید در دریای شمال را بر عهده دارد، نسبت به شرایط دشوار پیش روی شرکتهای حفاری هشدار داد.

وود در بیانیه ای اعلام کرد: در این شرایط داشتن دورنمایی متعادل اهمیت دارد. فلات قاره انگلستان در یک سال تا ١٨ ماه آینده با شرایط بسیاری سختی رو به رو خواهد بود. با این که برآورد دشوار است اما این منطقه با کاهش سرمایه گذاری، افت ١٠ درصدی تولید در بخش فراساحلی، و امکان حذف حدود ١٥ هزار فرصت شغلی در این صنعت مواجه می شود، صنعتی که ٣٧٥ هزار نفر در آن مشغول به کارند.

پس از تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در نشست اواخر نوامبر برای کاهش ندادن تولید به منظور حمایت از قیمتها و همچنین وارد شدن شوک به بازار، قیمتهای نفت به حدود ۶٠ دلار در هر بشکه کاهش یافته است. اوپک یک سوم تولید نفت جهان را تأمین می کند.

نفت خام برنت که یک شاخص قیمتگذاری در جهان به شمار می رود، مخلوطی از نفت خام ١٥ میدان نفتی در دریای شمال است. قیمت این نوع نفت از ماه ژوئن تاکنون که با قیمت ١١٥ دلار در هر بشکه معامله می شد، حدود ۴٥ درصد کاهش یافته است.

وود افزود: شرایط دشواری برای این صنعت و کارکنان آن خواهد بود اما در حال ورود به یک رکود هستیم که شرایط آن نیز بهبود خواهد یافت. دلایل ساختاری وجود دارد تا باور کنیم که قیمت نفت باید به سطح پیشین باز گردد و احتمال می رود که این رویداد اواخر سال ٢٠١٥ و اوایل سال ٢٠١۶ به وقوع بپیوندد. همچنین دلایلی وجود دارد تا باور کنیم که برای جذب سرمایه گذاری بیشتر، این صنعت باید شکل بهتری داشته باشد. هم اکنون اقداماتی در حال انجام است.

در همین حال، خزانه داری انگلستان در یک سال گذشته مالیات دریافتی از دریای شمال را بیش از ٥٠ درصد کاهش داده است. آمارهای منتشر شده ماه گذشته نشان دادند که درآمد حاصل از سود نفتی دریای شمال از طریق مالیات بر در آمد نفتی تا پایان ماه اکتبر با کاهش ۶٢ درصد به ۴١٣ میلیون پوند رسیده است. این رقم پیشتر حدود ١, ١ میلیارد پوند بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز