خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه همسفر علی‌اکبر صادقی در ارسباران

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۳۱

۱۶ تابلوی نقاشی علی‌اکبر صادقی با تکنیک راپید که در سفرش به خارج از کشور خلق کرده در ارسباران به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه نقاشی " همسفر " با آثار علی اکبرصادقی - چهره ماندگارهنرهای تجسمی - نقاش، تصویرگر و پیشکسوت انیمیشن ایران ۵ دی ساعت ۱۷ با حضور مجیدملا نوروزی(مدیریت تجسمی ارشاد) و احمدمسجد جامعی(عضو شورای اسلامی شهر) و جمعی از فعالان حوزه فرهنگ و هنر در فرهنگسرای ارسباران گشایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا؛ در این نمایشگاه ۱۶ اثر نقاشی از این هنرمند که با تکنیک راپید در ابعاد۵۰ در ۷۰ طی سفر چهارساله‌ای که اخیرا به خارج از کشور داشته به همراه آخرین اثر وی در ابعاد ۱ در ۱.۵ متر با تکنیک رنگ روغن و راپیدتا ۲۲ دی در گالری شماره یک این فرهنگسرا در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

فرشید مثقالی، علیرضا سمیع آذر، علی شیرازی، محمدرضا دادگر، ابراهیم حقیقی، قباد شیوا و حسین محجوبی ازجمله هنرمندان حاضر در آیین افتتاحیه این نمایشگاه هستند.

علی اکبرصادقی سال ۱۳۱۶ در تهران متولد شد. در دوره نوجوانی زیرنظر آواک هایراپتیان، نقاشی آبرنگ را آموخت و پس از ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۷ در رشته نقاشی فارغ‌التحصیل شد. وی مبدع سبک ویژه‌ای در هنر " ویترای " یا شیشه بند منقوش با حال وهوای ایرانی است.

این هنرمند که عضو هیئت علمی فرهنگستان هنر است، تاکنون تصویرگری ۳۰عنوان کتاب را برعهده داشته و موفق به اخذ جوایز مهمی در سراسر دنیا ازجمله جایزه اول کتاب تصویرگران آسیا(نوما) در سال ۱۹۷۸، جایزه اول جشنواره لایپونیک آلمان درسال ۱۹۸۰، جایزه اول نمایشگاه هنر گرافیک ایران درسال ۱۳۶۴شده است.

ساخت انیمیشن هفت شهر، گلباران، من آنم که…، رخ ملک خورشید، زال و سیمرغ، آثار استاد صادقی طی سال‌های ۱۳۵۰تا ۱۳۸۳ است که فیلم گلباران با اخذ جایزه از جشنواره جهانی فیلم کارتون نیویورک درسال ۱۹۷۵، فیلم من آنم که… با دریافت ۲جایزه از جشنواره بین‌المللی کشور آلمان و فرانسه و فیلم رخ با کسب ۷ جایزه از جشنواره جهانی فیلم ویرجین آیلندز آمریکا در سال ۱۹۷۴ بخشی از فعالیت‌های این هنرمند در حوزه انیمیشن است.

وی تاکنون بیش از ۲۰ نمایشگاه انفرادی درداخل و خارج کشور برگزار و در بیش از ۷۰ نمایشگاه نقاشی گروهی درخارج و داخل کشور شرکت داشته است.

در حوزه تالیف، کتاب‌های(زمزمه‌ها، ایران سرزمین مهر، الف با، علی اکبرصادقی(خاطرات و مجموعه طراحی‌ها) از نوشته‌های استاد صادقی طی سال‌های ۵۶۱۳ تا ۷۶۱۳است.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان شریعتی، بالاتراز پل سیدخندان، خ جلفا فرهنگسرای ارسباران مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز