خبرگزاری کار ایران

عضوهیئت مدیره انجمن عکاسان رشت در گفتگو با ایلنا:

نحوه برخورد مردم کاشان با گردشگران فوق العاده خوب است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۸۰۷

طی بازدیدی که به اتفاق گروه عکاسی رشت از شهر کاشان داشتم با هرکس برخورد می کردم برخورد آنها با ما فوق العاده عالی و مهربانانه بود.

طی بازدیدی که به اتفاق گروه عکاسی رشت از شهر کاشان داشتم با هرکس برخورد می‌کردم، برخورد آنها با ما فوق العاده عالی و مهربانانه بود.

میرزایی عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان رشت درگفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان، هدف از سفر به کاشان را آشنایی بیشتر با آثار تاریخی این شهرستان و شهرهای اطراف عنوان کرد و اظهار داشت: بازدیدی سال ۸۸ از خانه های تاریخی کاشان داشتم، از آن زمان تاکنون کار تازه ای روی بناهآی تاریخی انجام نداده اند.

وی نحوه دسترسی گردشگران به بناهای تاریخی کاشان به جهت واقع شدن در یک منطقه و نصب تابلوهای راهنما در مسیر این خانه ها را بسیار رضایتمند و خوب ارزیابی کرد و یاد آوری کرد: به دلیل دسترسی آسان به این بناهانیازی به سوال کردن ازمردم نبود.

عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان رشت نمایشگاه نوش آباد را یک کار بسیارجالب و منحصر به فرد دانست و گفت: با توجه به اینکه روی این نمایشگاه بسیار کارشده ولی برای تصویر برداری نیازبه نور بیشتری دارد.

وی همچنین بازدیدش ازشهر زیر زمینی اویی نوش آباد به اتفاق گروه عکاسی رشت را شگفت انگیز خواند وگفت: هرچند شاید ده سال ازکشف این شهر زیر زمینی می گذرد ولی با توجه به اینکه برای اولین بار تاکنون چنین شهر زمینی را با مشحصات منحصر به فرد را مشاهده کردم، مرا شگفت زده کرد و برایم خیلی جالب بود.

میرزایی با بیان اینکه درگیلان جنگل و دریا حرف اول را می زند و تنها خانه تاریخی میرزا کوچک خان جنگلی به صورت موزه درآمده است، گفت: با توجه به اینکه خانه های تاریخی کاشان شباهت به خانه های تاریخی یزد دارد برایم خیلی جالب بود اما از نظر وسعت و زیبایی خانه تاریخی کاشان نسبت به خانه های تاریخی یزد زیباتر و وسعت بیشتری دارند.

وی نصب سکوریت‌ها در باغ تاریخی فین کاشان و بعضی از خانه تاریخی های کاشان را مانع تصویربرداری جهت معرفی آنها به دنیا دانست و گفت: دلیلی اینکه اجازه نمی‌دهند ازبعضی آثار باستانی داخل سکوریت ها در بعضی از بناهای تاریخی کاشان تصویر برداری کنیم برایم جای سوال است ولی قطعا دلیل خاصی دارند.

عضوهیئت مدیره انجمن عکاسان رشت نحوه رفتار مردم کاشان با گردشگران را بسیارخوب ارزیابی کرد و گفت: طی بازدیدی که از شهرکاشان داشتم برخورد مردم کاشان با گروه عکاسی رشت فوق العاده عالی بود.

وی به برخورد بسیارصمیمانه و مهربانانه یک شهروند کاشانی اشاره کرد و گفت: با برخوردی که با یکی از اهالی کاشان در اطراف خانه تاریخی های این شهر داشتم ما را به صرف ناهار دعوت کرد گفتم آقا تعداد ما زیاد است گفت اگر ۱۰۰ نفر و بیشتر هم هستید برای ما محترم هستید و امکان پذیرایی موجود است.

میرزایی دسترسی به آثار تاریخی کاشان نسبت به سایر شهرهای کشور را راحت تر دانست و گفت: فضای کاری در شهرکاشان برای عکاسان حرفه ای نیز نسبت به سایر شهرها کشور آسان تر است به طوری که در شهر خودمان اول برخورد می کنند بعد مجوز عکاسی از بناهای تاریخی را می دهند.

وی تصریج کرد: با توجه به اینکه بازدید از آثار باستانی کاشان برایم بسیار جالب بود پیشنهاد مجدد از این آثار را مجدد به دوستان دادم.

وی حضور و نحوه برگزاری مراسم های عزاداری مذهبی شهرستان کاشان نسبت به سایر شهرهای کشور را فوق العاده عالی و بی نظیر عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه قبلا ازکاشان بازدید کرده بودم ولی به هیچ وجه تصور نمی کردم که مردم کاشان با چنین شور و شوقی در مراسم های مذهبی و عزاداری های اهل بیت(ع) شرکت کنند واقعا این حضور و نحوه عزاداری مردم کاشان در ایام محرم و صفر برایم خیلی جالب بود.

عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان رشت ضمن تشکر و قدردانی از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل از میزبانی و همراهی گروه عکاسی رشت در بازدید از بناهای تاریحی کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: با توجه به اینکه به عنوان یک عکاس حرفه ای که بیش از ۱۵ سال دراین حرفه مشغول فعالیت هستم و حدود ۲ سال هم عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان رشت می باشم بازدید ازبناهای تاریخی، امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل برای گروه عکاسی رشت بسیار ارزشمند و مثبت بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز