خبرگزاری کار ایران

۲۹ آذر، روز سرنوشت ساز شورای شهر رشت:

دکتر مرتضی طالع ماسوله؛ گزینه جدی شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۹۸۷

دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی دکتر طالع را یک فرصت استثنایی برای گیلان عنوان نمود و از مردم گیلان خواست که از توانمندی های وی به نحوه شایسته استفاده گردد.

دکتر مرتضی طالع ماسوله یکی از نخبگان گیلانی کشور و فارغ التحصیل از دانشگاه سوئیس در مقطع دکتری جهت قوت بخشیدن به حضورش در شهرداری رشت وارد گیلان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، بر اساس اخبار واصله دکتر طالع ماسوله همزمان با اربعین حسینی و شرکت در مراسمات عزاداری وارد گیلان شده و ابتدء نیز در نماز جمعه رشت شرکت نمود.

وی که یکی از شخصیتهای علمی و فرهنگی کشور است با اصرار تعداد زیادی از شهروندان رشتی، مخصوصاً گیلانیان مقیم تهران و درخواست برخی از اعضای تاثیر گذار شورای شهر رشت، تن به حضور در جمع کاندیدای شهرداری رشت و هدایت سکان بی ثبات آن داد.

دکتر طالع که یکی از بنیان گذاران سازمان میراثفرهنگی کشور است در زمینه سرمایه گذاری و جذب توریسم سابقه طولانی دارد که اگر بر صندلی شهرداری رشت تکیه زند، این شهرمی تواند پس از مدتها تحولی در حوزه توریسم و جذب سرمایه گذار و گردشگر به خود ببیند.

وی که در یک سال گذشته با ارائه طرح های گوناگون و نوین در جهت ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود و تصویه و امحاء شیرابه های سرطان زای زباله های انباشت شده در سراوان و ارائه طرح های نوین در جهت کاهش حجم ترافیک شهر به عنوان یک گیلانی دلسوز به شورای شهر رشت کمک کرده است.

دکتر طالع با سابقه طولانی در امر پژوهش و مدیریت های گوناگون در سطح ملی و ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگش با دولت تدبیر و امید در سطوح عالی، شاید یک فرصت طلایی برای شهر رشت باشد تا شورای شهر نیز از زیر بار فشارهای افکار عمومی جهت استیضاح محمد ابراهیم خلیلی، شهردار سابق رشت، خارج شده و با انتخاب مدیری در سطح ملی و دارای تحصیلات عالیه ازخارج کشور به ساحل آرامش رسیده و خود را از انتقادات وارده رها سازد.

دکتر مرتضی طالع ماسوله، مشاور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون دفتر تدوین استانداردهای فنی و نظارت سازمان میراثفرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری و مسئول خانه‌های گردشگری کشور و تدریس در دانشگاه‌های معتبر کشور را در سوابق خود دارد که در ابتدای دولت تدبیر و امید، گیلانیان مقیم تهران طی ارسال نامه ای خطاب به رییس جمهور، خواستار بکارگیری وی و تعدادی دیگر از نخبگان گیلانی از جمله محمدعلی نجفی، استاندار فعلی گیلان، علیزاده، معاون فعلی وزارت مسکن و شهرسازی و الیاس حضرتی و سردار عبدالهی و دکتر صادق زاده و غیره در سطوح مدیریتی کشور شدند.

وی که اصالتی گیلانی دارد، در ماسوله متولد شده و سپس برای ادامه تحصیل به تهران رفته و در مقطع دکتری در یکی از دانشگاه های معتبر سوئیس فارغ التحصیل شده است.

طالع در مبارزات قبل از انقلاب، علیه رژیم ستم شاهی فعالیت‌های گسترده ای را داشته است که حتی چندین بار توسط ساواک مورد ترور و شکنجه و زندانی نیز قرار گرفته است.

به نقل از نزدیکان و همکاران دکتر طالع، وی همچنین دارای ارتباطات گسترده در خارج از کشور و روحیه کاملا جهادی است به طوری که در طول شبانه روز کمتر از ۴ساعت را به خواب اختصاص می‌دهد و پویایی و بهره وری و تلاش‌های بی وقفه پرسنل یکی دیگر از خصوصیات وی است.

طالع که محبوبیت خاصی در بین نخبگان علمی و چهره های دانشگاهی گیلان دارد با استقبال گسترده اساتید دانشگاه و دانشجویان مواجه شده است.

پس از بالا گرفتن حضور دکتر طالع در رشت به عنوان یکی از گزینه های جدی شهرداری این شهر، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی دکتر طالع را یک فرصت استثنایی برای گیلان عنوان کرد و از مردم گیلان خواست که از توانمندی های وی به نحوه شایسته استفاده شود.

حال باید تا ۲۹ آذر، روز سرنوشت ساز رشت به انتظار نشست و نظاره گر آخرین تصمیم شورای اسلامی شهر رشت بود تا بتواند شهرداری با تجربه و سوابق علمی و در حد و شان رشت را به کرسی بنشاند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز