خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران:

خرید تجهیزات برای نیروگاه اراک برخلاف توافقات نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۱۵

خرید تجهیزات نقض توافق نیست چراکه آن چیزی را که در رابطه با اراک توافق کرده‌ایم٬ عدم نصب تجهیزات است و نه خرید تجهیزات. اگر خبر خرید تجهیزات برای نیروگاه اراک نیز صحت داشته باشد این برخلاف توافقات نیست.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که خرید تجهیزات برای نیروگاه اراک بر خلاف توافقات صورت گرفته نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز کمالوندی در حاشیه کنفرانس بین المللی جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار اخباری مبنی بر اینکه ایران با خرید تجهیزات برای نیروگاه اراک توافق نقض کرده است٬ گفت: خرید تجهیزات نقض توافق نیست چراکه آن چیزی را که در رابطه با اراک توافق کرده‌ایم٬ عدم نصب تجهیزات است و نه خرید تجهیزات.

وی با ابراز بی‌اطلاعی از خرید تجیهزات برای نیروگاه اراک اظهار داشت: اگر خبر خرید تجهیزات برای نیروگاه اراک نیز صحت داشته باشد این برخلاف توافقات نیست.

معاون سازمان انرژی اتمی در باره اینکه آیا در هفته‌های آتی مذاکرات انجام می‌شود یادآور شد: مذاکرات در سطوح مختلف ادامه دارد و از هفته آینده مذاکرات در سطح کار‌شناسی انجام می‌شود.

کمالوندی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه عده‌ای می‌گویند که مسئله بازرسی‌ها کند شده است آیا این مسئله صحت دارد بیان کرد: بازرسان مرتبا می‌آیند و می‌روند و آنچه کند شده همکاری ما در رابطه با موضوعات جدید است که منوط به نهایی شدن مسائل قدیم است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: مسائل قدیم بحثانفجارهای مریوان است که نماینده ما در آژانس به آن واکنش نشان داد و بیان کرد که اطلاعات شما جعلی است و باید اطلاعات دقیق‌تری بدهید تا ما شما را به آنجا ببریم و بازرسی کنید. مورد دوم نیز توضیحاتی است که ما در خصوص برخی مدارک خواسته‌ایم که مدارک آن‌ها متقن نیست مثلا اسامی را مطرح کرده‌اند که ایرانی نیست و به نظر ما جعلی است و حتی تلفظ آن‌ها صهیونیستی است و ما خواسته‌ایم مدارک و اسناد اصلی را ارائه کنندکه هنوز ارائه نکرده‌اند و اگر این دو مسئله حل شود٬ می‌توان در خصوص مسائل جدید گفتگو کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نوع بازرسی هاتفاوتی کرده است؟ خاطرنشان کرد: نوع بازرسی‌ها فرقی نکرده و بر اساس روال قبلی انجام می‌شود ولی آن‌ها در خواست‌هایی داشته اند که مثلا در تهران دفتری داشته باشند که ما قبول نکرده‌ایم و اساسا در بازرسی در موارد پادمانی مشکلی نداریم اما موارد غیرپادمانی را قبول نداریم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز