خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور:

بخش خصوصی جدی وارد صحنه شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۰۸

بخش خصوصی باید جدی وارد صحنه شودچون محور و مدار اصلی اقتصاد است.

معاون اول رئیس جمهور امروز در مراسم بهره برداری از مدرنترین خط تولید منسوج نبافته شرکت بافت سان ملایر با بیان اینکه امیدواریم همواره شاهد افتتاح چنین واحدهای تولیدی در اقصی نقاط کشور باشیم، اظهار داشت: ایران پتانسیل های زیادی در بخش های مختلف دارد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ اسحاق جهانگیری با بیان اینکه ایران باید از هر نظر نیازهای خود را تامین کند چراکه چشم کشورهای اطراف به ایران است، عنوان کرد: کشورهای اطراف به ایران نیازمند هستند که ایران باسابقه و متمدن علاوه بر تامین نیازهای خود بتواند تولیدات خود را به کشورهای دور دست و اطراف صادر کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اگر به دنبال اقتصاد شکوفا هستیم باید نیازهای ارزی و نیازی های متکی به نفت را کم کنیم، ابراز داشت: اقتصاد کشور باید از ظرفیت های داخل کشور به دست آید و به نحو مطلوبی از آن استفاده شود.

جهانگیری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دو ویژگی درون زایی و برون نگری دارد، ادامه داد: اقتصاد درون زا استفاده از ظرفیت های انسانی خلاق، تولید کننده و سرمایه گذار است که در این خصوص در ایران منابع زیادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه برون گرایی اقتصاد به این معنی است که کالایی که تولید می شود باید در تعامل با دنیا به کشورهای مختلف صادر شود، عنوان کرد: تجربیات پس از انقلاب اسلامی و تجربیات کشورهای دنیا در مورد اقتصاد مؤید این نکته است که بخش خصوصی محور و مدار اصلی اقتصاد است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت نقش برنامه ریزی و فراهم کردن شرایط امن سرمایه گذار را بر عهده دارد، ادامه داد: دولت باید وظیفه خود در خصوص ایجاد شرایط امن برای سرمایه گذار و برنامه ریزی صحیح را به درستی انجام دهد.

اسحاق جهانگیری با بیان اینکه وقتی صحبت از اقتصاد برون نگر به میان می آید به این معنی است که باید با دنیا در تعامل باشیم، افزود: تعامل با دنیا به معنای این است که دولت شرایطی ایجاد کند تا بخش خصوصی بتواند با خارج تعامل داشته باشد و کالا صادر و بتواند تکنولوژی ها و کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای خارجی وارد کند.

وی با بیان اینکه تعامل با خارج در فضای سیاسی امن ایجاد می شود، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید همیشه برای ایجاد فضای امن سیاسی تلاش کرده و به ایجاد روابط امن بین الملل با خارج امید داشته است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه براساس تفکر اقتصادی معتقدیم که بخش خصوصی مدار اقتصاد است، عنوان کرد: بخش خصوصی هر قدر که بخواهد می تواند سرمایه گذاری کند و هیچ محدودیتی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در کشور وجود ندارد.

جهانگیری با بیان اینکه امنیت سرمایه گذاری یعنی اینکه سرمایه گذار احساس کند مورد حمایت دولت است و احدی به غیر از قانون گذارحق تعدی به حقوق سرمایه گذار و سرمایه را ندارد، اظهار داشت: علاوه بر شرایط اقتصادی باید شرایط فرهنگی مناسب برای سرمایه گذار به وجود آید.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار قابل احترام است چراکه منابع خود را در راستای ایجاد اشتغال به میدان می آورد، ادامه داد: جلوگیری از رانت خواری و فساد و مطالبات بخش خصوصی و رسیدگی به این مسئله از وظایف دولت است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بخش خصوصی باید با جدیت پای کار آید، بیان کرد: بخش خصوصی باید مردانه وارد صحنه شود، کار کند و سبک بپذیرد و محاسبات عقلانی انجام دهد.

اسحاق جهانگیری به فعالیت جوانان در عرصه های مختلف صنعت و کارخانه ها اشاره کرد و ابراز داشت: امروز جوانان زیادی در بخش های مختلف از جمله صنعت، کارخانه ها و مدیریتی فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم بخش خصوصی در این مقطع جدی پای کار آید و در صحنه اقتصادی دولت را کمک و منابع تولید کند، ادامه داد: ورود بخش خصوصی به اقتصاد الزامی است چراکه باید در این دوره وارد رونق اقتصادی شد وگرنه باید تبعات سنگینی برای کشور بپذیریم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت باید کمک کند بخش خصوصی وارد صحنه شود تا شاهد رونق در بخش تولید و صنعت باشیم، عنوان کرد: ملت ایران باید از تولیدات داخلی استفاده کند و این موضوع را برای خود یک اصل بداند.

جهانگیری با بیان اینکه نمی توان از واردات کالا به کشور جلوگیری کرد، ابراز داشت: باید دولت و ملت ایران به استفاده از کالاهای تولید داخل تشویق شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه با بیان اینکه خط تولید منسوج نبافته شرکت بافت سان خط تولید نمونه و پیشرفته ای است، اظهار داشت: خط تولید شرکت بافت سان توانایی تامین بخش عمده ای از نیاز کشور را دارد.

محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه پیش بینی می شود خط تولیدی که امروز به بهره برداری رسید بخش عمده ای از محصول تولیدی خود را صادر کند، عنوان کرد: انتظار داریم بخشی از تولید این شرکت به صادرات اختصاص داده شود چراکه باید ارز هزینه شده برای ماشین آلات وارد شده برای شرکت تامین شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید در صحنه صادرات بین الملل وارد شوند، بیان کرد: صادرات باعثافزایش کیفیت، افزایش راندمان و قیمت کالا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز