خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان نظام دامپزشکی:

وابستگی مالی مستقیم ناظران بهداشتی دامپزشکی به کارفرمایان قطع می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۰۱۳

قراردادهای موقت کار و فقدان امنیت شغلی را از عمده ترین مشکلات فعالان ناظران بهداشتی دامپزشکی به شمار می رود.

رییس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران از برنامه تغییر شیوه نظارت بهداشتی دامپزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا دکتر محمدرضا صفری پیش از ظهر امروز که در جمع اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولان دامپزشکی آذربایجان شرقی در تبریز سخن می گفت اظهار داشت: بر این اساس وابستگی مالی مستقیم ناظران بهداشتی دامپزشکی از کارفرمایان قطع می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ناظران بهداشتی دامپزشکی از یک سو حقوق خود را از کارفرما دریافت می دارند واز سوی دیگر بر عملکرد واحد تولیدی نظارت داشته و موظفند مقررات را در این خصوص اعمال کنند که عملا تحقق دقیق و کامل چنین امری بعید به نظر می رسد و باید فکری برای آن شود.

صفری با اشاره به اینکه در کشورهای مختلف دنیا حقوق ناظران سلامت بهداشتی از محل منابع عمومی تأمین می شود خاطرنشان کرد: بر این اساس کارفرمایان تعهدات مالی خود را در این زمینه به دولت پرداخت می کنند و عملا ارتباط مالی مستقیم ناظران بهداشتی و کارفرمای واحد تولیدی قطع می شود که ما به دنبال تحقق چنین موضوعی در قبال ناظران بهداشتی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه نظارت بهداشتی یک موضوع حاکمیتی است گفت: این بحثدر طرح تحول سلامت مطرح و مورد تأیید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته همچنین کمیسیون کشاورزی مجلس از آن حمایت کرده و همین نگاه را نیز وزیر جهادکشاورزی داشته که امیدواریم در ادامه با مطرح شدن اهمیت بحثسلامت عام و فراگیر و پیگیری موضوع شاهد تحقق آن باشیم.

صفری تعداد مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی کشور را ۷ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد در بخش هایی نظیر کشتارگاه ها، سردخانه ها فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه تا زمان تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی و اجرایی شدن آن سازمان نظام دامپزشکی یک مرحله انتقالی در این زمینه در نظر گرفته است گفت: سازمان نظام دامپزشکی با اعتقاد راسخ بر اینکه باید برای اجرای قانون نظارت ناظران بهداشتی دامپزشکی ارتباط مالی آنان با کارفرما قطع شود با فعال ساختن نظام سبز سلامت که در گذشته فعالیت آن نسبی شده بود در تلاش است تا این مرحله را بدون دغدغه و البته با برنامه ریزی اساسی و ارایه راهکار اجرایی صحیح طی کند و آرامش فکری و امنیت روانی را برای شاغلان این حوزه و اعتماد مصرف کنندگان را با
اطمینان بیشتری فراهم نماید.

در ادامه این نشست دکتر مسعود نیرومند رییس انجمن صنفی مسئولان فنی بهداشتی دامپزشکی آذربایجان شرقی گزارشی از فعالیت های این انجمن ارایه داد و گفت: این انجمن که هم اکنون در دوره سوم فعالیت خود قرار دارد با همفکری اعضا تلاش دارد ضمن ساماندهی فعالیت های این حوزه، موضوع نظارت بهداشتی دامپزشکی به طور جدی مطرح و پیگیری شود.

وی قراردادهای موقت کار و فقدان امنیت شغلی را از عمده ترین مشکلات فعالان ناظران بهداشتی دامپزشکی خواند و گفت: علی رغم آنکه در قراردادهای منعقده تلاش می شود تالااقل حداقل دستمزدهای تعیین شده برای یک دامپزشک قید و اجرایی شود به دلیل حجم بالای فارغ التحصیلان دامپزشکی که در این استان به دلیل وجود سه دانشکده دامپزشکی که بعضا نیز پذیرش نوبت دوم نیز دارند ما شاهددریافت مبالغی پایین تر از این حقوق و حتی بدون رعایت سایر مسایل که شمولیت قانون کار را دارد از دامپزشکان شاهد هستیم که این امربه شدت از قدرت اجرایی دامپزشکان در این بخش میکاهد که باید فکری برای آن شود.

در ادامه این جلسه هریک از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی مسئولان دامپزشکی آذربایجان شرقی به بیان مشکلات وپیشنهادات خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز