خبرگزاری کار ایران

محمدباقر نوبخت؛

توقع مردم از خدمتگزاران خود در دولت متناسب با واقعیت ها باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۵۴

«هیچ گاه ادعا نمی کنیم کشور بدون مشکل است و ما می توانیم درست کنیم؛ حل مشکلات به زمان نیاز دارد.»

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ' حل مشکلات کشور به زمان نیاز دارد '، گفت: توقع مردم از خدمتگزاران خود در دولت باید متناسب با واقعیت ها باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی ادامه داد: ' در حال حاضر روزهایی را سپری نمی کنیم که درآمد ما ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار باشد؛ اکنون کشور با ۲۴ میلیارد دلار اداره می شود؛ ما دلمان می خواهد حقوق کارکنان را ۵۰ درصد افزایش دهیم اما منابع درآمدی ما کم شده است. '

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم توجه داشته باشند با محدودیت منابع درآمدی مواجه ایم، افزود: از دو سال گذشته با محدودیت فروش نفت روبرو هستیم و اکنون محدودیت دیگر ما کاهش قیمت نفت است که یک اقدام سیاسی است.

وی در این رابطه توضیح داد: عمده افزایش تولید نفت مربوط به آمریکاست اما یکی از کشورهای همسایه نیز همسو با این رویکرد آمریکا، به نحوی اقدام کرده تا با کاهش قیمت نفت، منابع مالی ما محدود شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای فشار بر کشورمان انجام داده اند و ' حربه پشت حربه ' از سوی آنها صورت گرفته اما خودمان را برای همه شرایط آماده کرده ایم.

وی در ابتدای سخنان خود، سه منبع درآمدی کشور در بودجه سال آینده را «فروش نفت، درآمدهای مالیاتی و حقوق گمرکی و واگذاری دارایی های مالی از جمله فروش اوراق مشارکت» بیان کرد.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: لایحه بودجه سال آینده به نحوی تدوین شده که منابع درآمدی پیش بینی شده تا پایان سال آینده محقق شود.

وی افزود: برنامه دولت آن است که ۲۲۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی در لایحه بودجه سال آینده به نحوی توزیع شود که به توسعه و پیشرفت کشور نیز منجر شود زیرا اجرای طرح های عمرانی و بهره برداری از آنها به خروج از رکود و مهار تورم کمک می کند.

نوبخت با بیان اینکه منابع بودجه سال آینده به طور متوازن تقسیم و توزیع شده است، گفت: امیدواریم بودجه سال آینده بدون کسری باشد؛ البته کسری بودجه با عدم تحقق منابع درآمدی تفاوت دارد.

اشتغال زایی و تامین مسکن جوانان، هدف بودجه سال آینده

نوبخت در ادامه با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ با هدف اشتغال زایی و تامین مسکن برای جوانان و تحصیل کرده ها تدوین شده است؛ افزود: در این لایحه، اعتبارات بخش بهداشت و درمان و اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی نیز با دقت دیده شده است.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت لایحه بودجه را با توجه به محدودیت های درآمدی خود تدوین کرده تا کمترین اتکا را به درآمدهای فروش نفت داشته باشد و بیشترین خدمات را به مردم ارائه کند.

وی افزود: با وجود آنکه دولت از درآمدهای آنچنانی نفتی بهره مند نیست، افزود: با این حال دولت توانسته علاوه بر مهار تورم، به اقتصاد کشور نیز تا حدودی رونق ببخشد.

وی درباره افزایش قیمت نان نیز گفت: اصلاح قیمت نان نیاز بود تا از کیفیت و کمیت نان کاسته نشود؛ هرچند گروهی این موضوع را دست مایه سیاسی قرار داده اند؛ مطمئن هستیم مردم فهیم کشور دولت را در این وضعیت دشوار تنها نخواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق کارکنان دولت نیز در سال آینده ۱۴ درصد است، افزود: دولت توانسته تورم را به حد قابل قبولی کاهش دهد.

نوبخت همچنین گفت: دولت با حمایت از فن آوری های نوین و دانش بنیان به دنبال سرعت بخشیدن به توسعه کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز