خبرگزاری کار ایران

سیدعلی خمینی در کنفرانس جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری:

امیدوارم دیگر روزی گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۲۲

تا زمانی که ریشه اندیشه افراطی در خاک وجود دارد شجره خبیثه افراط‌گری رشد می‌کند و میوه این شجره خبیثه٬ چیزی جز خشونت نخواهد بود.

یادگار امام ابراز امیدواری کرد: دیگر روزی گزینه نظامی روی هیچ میزی نباشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی خمینی در کنفرانس بین‌المللی جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است با اشاره به نقش امام خمینی گفت: در دورانی که صحبت از کنار گذاشتن هرچیزی که رنگ و بوی سنت را داشت٬ امام خمینی علم دین‌داری توام با عقلانیت را برداشت و راه بازگشت معنویت را به جهان هموار کرد.

وی با بیان اینکه هیچ محقق منصفی منکر تاثیر شگرفت انقلاب ایران نیست اظهار داشت: امام با این انقلاب توانست بار دیگر پرچم‌ دینداری توام با عقلانیت را بلند کند که هم می‌توان دین‌دار بود و هم عقلانیت توام با عمل را اجرایی کرد.

یادگار امام با بیان اینکه افراطی‌گری در دو ساحت اندیشه و ساحت عمل را می‌توان مورد بررسی قرار داد٬ تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی و قدرت‌های جهانی مانند شورای امنیت وجه قالب همت خود را بر این گذاشته‌اند که با افراطی‌گری فعلی و عملی مقابله کنند و ارتش‌ها با معرکه‌های افراطی‌گری مشغول مبارزه هستند و اینکه از سر صدق وارد آن معرکه‌ها می‌شود جای تردید بسیاری است که گوشه‌ای از آنها را مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان بیان کردند.

سیدعلی خمینی در بررسی افراط‌گرایی در مقام نظر خاطرنشان کرد: لازم است ما دغدغه افراط‌گرایی در حیطه اندیشه را داشته باشیم چراکه تا زمانی که این اندیشه تکفیری که " من حق هستم و مابقی باطل " در میان اندیشمندان حاکم باشد هر اندازه تلاش برای جلوگیری از افراط منجر به خشونت می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس برای این است که بنیان تفکر افراط‌گری را با اندیشه‌ورزی ساکت کنیم.

یادگار امام تاکید کرد: تا زمانی که دنیا با سیاست‌های دوگانه به کشورهایی نگاه می‌کنند که مرکز افراط و تفریط هستند پنجره‌ای برای صلح نداریم.

سیدعلی خمینی با تاکید بر اینکه تا زمانی که ریشه اندیشه افراطی در خاک وجود دارد شجره خبیثه افراط‌گری رشد می‌کند٬ ابراز داشت: میوه این شجره خبیثه چیزی جز خشونت نخواهد داشت.

سیدعلی خمینی در پایان ابراز امیدواری کرد: کاش گزینه نظامی روی هیچ میزی دیگر نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز