خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد:

وجود ۲ هزار جایگاه سوخت CNG غیر استاندارد در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۱۳

با توجه به اینکه ۱۲ برند مختلف در ساخت جایگاه‌های CNG دخیل بوده اند کار استانداردسازی آنها کار بسیار دشواری است چرا که هر کدام تجهیزات متفاوت با دیگری را دارد لذا یک استاندارد خاص که بتواند تمام این تجهیزات را پوشش دهد مشکل است.

مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه با توجه به وجود ۲ هزار و ۲۵۰ جایگاه متفاوت استانداردسازی آنها راه دشواری را پیش‌روی سازمان استاندارد قرار داده گفت: اگر بخواهیم تمام موارد ایمنی را رعایت کنیم ۲ هزار جایگاه باید بسته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پریچهر قزلباش مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد در همایش چالش‌ها و راهکارهای توسعه صنعت سی. ان. جی در بستر اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه سازمان استاندارد در خصوص CNG استاندارد قطعات و تجهیزات خودروهای دوگانه‌سوز را تدوین کرد گفت: یکی از اقداماتکی باید انجام دهیم این است که تایید نوع خودروهای دوگانه سوز را صادر کنیم.


وی افزود: در حال حاضر استانداردسازی جایگاه‌ها شروع‌ شده است.


قزلباش با بیان اینکه با توجه به وجود ۲ هزار و ۲۵۰ جایگاه متفاوت استانداردسازی آنها راه دشواری را پیش‌روی سازمان استاندارد قرار داده گفت: اگر بخواهیم تمام موارد ایمنی را رعایت کنیم ۲ هزار جایگاه باید بسته شود.


وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۱۲ برند مختلف در ساخت جایگاه‌های CNG دخیل بوده اند کار استانداردسازی آنها کار بسیار دشواری است چرا که هر کدام تجهیزات متفاوت با دیگری را دارد لذا یک استاندارد خاص که بتواند تمام این تجهیزات را پوشش دهد مشکل است.


مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد خدمات و معیارهای مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: با همکاری شرکت پخش تا ۴ یا ۵سال دیگر حدود ۳ هزار جایگاه استانداردسازی خواهد شد.


وی با بیان اینکه تاکنون ۲ یا ۳ جایگاه قدیمی بسته شده گفت: در زمینه استانداردسازی فعلا در اول راه هستیم و کمبودهایی داریم ضمن اینکه تعداد متقاضیان نیز بالاست اما خوشبختانه جلسات انجام و کار را آغاز کرده‌ایم.

قزلباش تأکید کرد: براساس کنسرسیومی احداثحدود ۱۰۰۰ جایگاه در دستور کار است در همین راستا سازمان ملی استاندارد، استانداردهای مطابق با تکنولوژی روز دنیا را در دستور کار خود قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز