خبرگزاری کار ایران

عفو بین‌الملل اسرائیل را به ارتکاب جنایات جنگی در غزه متهم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۱۰

تمام اسنادی که در اختیار سازمان عفو بین‌الملل است نشان می‌دهد نابودی گسترده در نوار غزه توسط اسرائیل عمدی بوده و هیچ گونه توجیه نظامی ندارد.

سازمان عفو بین الملل رژیم صهیونیستی را به ارتکاب جنایات جنگی در تجاوز اخیر به نوار غزه متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه‌ای ارتش اسرائیل را متهم کرد که در جریان حمله اخیر به نوار غزه مرتکب جنایات جنگی شده است.

عفو بین الملل در این بیانیه خواستار انجام تحقیقات بین المللی درباره جنایات جنگی اسرائیل در نوار غزه شد.

در این بیانیه آمده است که ارتش اسرائیل طی چهار روز آخر حمله به نوار غزه چهار ساختمان چند طبقه را منهدم کرد که این خود نقض آشکار قوانین بین المللی و انسانی است.

«فیلیپ لو‌تر» مدیر خاورمیانه و شرق آفریقا در سازمان عفو بین الملل گفت که تمام اسنادی که در اختیار این سازمان است نشان می‌دهد نابودی گسترده در نوار غزه توسط اسرائیل عمدی بوده و هیچ گونه توجیه نظامی ندارد.

لو‌تر افزود که سخنان فرماندهان نظامی اسرائیلی طی جنگ غزه نشان دهنده آن است که حملات به این منطقه مجازات دسته جمعی ساکنان نوار غزه به منظور قطع رزق و روزی آن‌ها بوده است.

عفو بین الملل خواستار ورود سازمان‌های حقوقی و کمیته وابسته به سازمان ملل به نوار غزه و برای انجام تحقیقات بدون هیچ گونه مانعی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز