خبرگزاری کار ایران

تصویر عاشقان حسینی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۹۲

نمایشگاه تصویر عاشقان حسینی برای احیای ثبت تصویر دسته‌جمعی دسته‌‌های مذهبی و هیئت‌های عزاداری از ۱۹ آذر تا پنجم دی در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برپا می‌شود.

نمایشگاه تصویر عاشقان حسینی، برگزیده ۷۰ عکس از میان ۵۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه این مسابقه عکس است که به همت موزه عکسخانه شهر و روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ این مسابقه در دو بخش «قاب خاطرات محرم»، مربوط به عکس‌های قدیمی هیئت‌ها که در نزد مجموعه‌داران یا صاحبان عکس‌ها قرار داشت و «قاب محرم ۹۳» مربوط به عکس‌های دسته‌جمعی هیئت‌های عزاداری به همراه ارکان هیئت‌ها در محرم امسال برگزار شد.

هیئت داوران این مسابقه ابراهیم حقیقی، محمود عبدالحسینی و سیدعباس میرهاشمی از میان قریب به ۵۰۰ عکس ارسالی، ۷۰ عکس را برای این نمایشگاه برگزیدند. عکس‌های این نمایشگاه، آثاری از دوران قاجار و پهلوی تا سال‌های اخیر است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ثبت و گردآوری این یادگارهای معنوی و همچنین مستندسازی بخش مهمی از سنت‌های عزاداری بر سالار شهیدان در روزگار معاصر عنوان کردند.

این نمایشگاه روز چهارشنبه ۱۹ آذر ساعت ۱۷:۳۰ با حضور هنرمندان و همراه با تقدیر از عکاسان منتخب مسابقه در موزه امام علی(ع) آغاز می‌شود و تا پنجم دی ادامه دارد. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح به این موزه واقع در خیابان ولیعصر، خیابان اسفندیاری مراجعه کنند.

همچنین بازدیدکنندگان موزه هنرهای دینی امام علی(ع) می توانند در کنار این نمایشگاه، از نمایشگاه عکس پیاده روی زائران نجف تا کربلا که ۲۰۰ اثر از ۶ هنرمند به نام و برجسته هنر عکاسی کشور است نیز دیدن کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز