خبرگزاری کار ایران

اولین کنفرانس علمی روش‌های آموزش قرآن کریم برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۸۹

دارالقرآن خانه کارگر درنظر دارد با همکاری پژوهشکده برهان معرفت؛ کنفرانس علمی با موضوع " روش‌های آموزش قرآن کریم " در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم برگزار کند.

مهدی سلیمانی معاون آموزش دارالقرآن خانه کارگر گفت: دارالقرآن خانه کارگر درنظر دارد تا با همکاری پژوهشکده برهان معرفت کنفرانس علمی با موضوع " روش‌های آموزش قرآن کریم " در سه رشته حفظ، قرائت و مفاهیم را برای ارتقاء سطح علمی مربیان قرآن سراسر کشور برگزار نماید.

به گزارش ایلنا؛ وی گفت: این کنفرانس با هدف ارتقاء سطح علمی اساتید قرآن و بروزرسانی اطلاعات علمی ایشان، یکسان‌سازی روش‌های آموزش قرآن کریم در بین موسسات، استفاده از تجربیات گرانقدر اساتید برجسته آموزش‌های قرآن کریم و ایجاد روش نو در سیر حرکتی آموزش‌های علوم قرآنی در بین این جامعه برگزار می‌شود.

وی گفت: محتوای این کنفرانس علمی آموزشی در سه رشته قرائت، حفظ و مفاهیم با حضور اساتید برجسته کشور نظیر سیدمهدی سیف، محمدمهدی بحرالعلوم و مسعود وکیل برگزار م‌ شود که در رشته قرائت مباحثی نظیر مقدمات شروع روخوانی قرآن، سطوح رشته قرائت، توضیحاتی درمورد سطوح مختلف این رشته، مدت زمان آموزش آنها و بهترین روش‌های آموزش قرائت قرآن به سنین مختلف بیان می‌شود. در رشته حفظ مباحثی درمورد راه‌های ایجاد انگیزه برای حفظ قرآن، روش‌های مختلف حفظ، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب، چگونگی تثبیت محفوظات و تجربیات گرانقدر اساتید مورد بررسی قرار می‌گیرد و در رشته مفاهیم نیز مباحثی درباره تعریف صحیح فهم قرآن، روش‌های بهتر فهمیدن قرآن، روش‌های یادگیری ترجمه، روش‌های یادگیری قواعد عربی و روش‌های آموزش مفاهیم به سنین مختلف مطرح خواهد شد.

سلیمانی درخصوص مخاطبین این کنفرانس گفت: این کنفرانس ویژه مربیان و اساتید قرآن بالای ۱۸ سال از سراسر کشور که ملاک مربی بودن آنها تائیدیه موسسات قرآنی و علاقمندان به تدریس قرآن درصورت داشتن شرایط خاص است.

وی افزود: پس از پایان کنفرانس به افرادی که در این مراسم شرکت کرده‌اند؛ گواهینامه‌ای با امضای اساتید حاضر در کنفرانس و پژوهشکده برهان معرفت اعطا می‌شود.

وی در آخر گفت: این کنفرانس یک روزه ۲۷ آذرماه، مصادف با هفته پژوهش از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۴ در سالن همایش سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تهران برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند تا ۲۴ آذر برای نام‌نویسی با شماره تلفن ۶۶۹۷۸۰۰۱-۰۲۱ تماس بگیرند یا عدد ۴ را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ارسال یا به آدرس اینترنتی www. ehoda. com مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز