خبرگزاری کار ایران

هفته پژوهش در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۶۴

۲۶ اثر پژوهشی از پژوهشگران برتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقدیر به عمل می‌آید. نشست «نقد و بررسی تاریخ شفاهی» و نشست «آسیب‌شناسی روابط فرهنگی ایران و اروپا» نیز روز یکشنبه، ۲۳ آذرماه برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری هفته پژوهش در قالب ۵ نشست تخصصی و معرفی ۲۶ اثر پژوهشی در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ قهرمان سلیمانی با اعلام این خبر گفت: اصلی ترین برنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در هفته پژوهش، برگزاری همایش " بررسی تحولات جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو " با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله تسخیری مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در روز دوشنبه ۲۴ آذرماه خواهد بود.

وی افزود: در این همایش ضمن رونمایی از ۲۶ اثر پژوهشی، از پژوهشگران برتر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تقدیر به عمل می آید.

سلیمانی خاطر نشان ساخت: در همایش " بررسی تحولات جهان اسلام؛ فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو " سه مترجم خارجی برجسته قرآن کریم به زبان‌های دیگر تقدیر می شوند.

وی در رابطه با دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در این سازمان، اظهار کرد: نشست «نقد و بررسی تاریخ شفاهی» و نشست «آسیب‌شناسی روابط فرهنگی ایران و اروپا» در روز یکشنبه، ۲۳ آذرماه برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزاری نشست کارگاهی «آینده‌پژوهی روابط فرهنگی» و نشست «آسیب‌شناسی جهان اسلام و نقد و بررسی گزارش پایان مأموریت» را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش در روزهای ۲۵ و ۲۶ آذرماه نام برد.

سلیمانی در رابطه با موضوع آثار برگزیده هفته پژوهش، گفت: این آثار از مجموعه طرح‌های پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حوزه ماموریت این سازمان می باشد که توسط کمیته ویژه ای انتخاب شده اند.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه طرح‌های پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: برای هدایت و ارزیابی طرح‌های پژوهشی، ۴ کمیته به صورت مستقل از یکدیگر شامل «تاریخ شفاهی»، «ارزیابی طرح های پژوهشی برتر»، «گزارش پایانی مأموریت‌ها»، «رایزنی فعال» تشکیل شده است.

سلیمانی تاکیدکرد: درصدد آن هستیم تا بهترین طرح پژوهشی انتخاب و معرفی شود. طرح‌های پژوهشی این سازمان به صورت منابع تصویری تهیه شده است که این آثار در هفته پژوهش معرفی خواهند شد.

سلیمانی به معرفی ۴۰ طرح پژوهشی و مطالعاتی از رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور اشاره و تصریح کرد: در نظر داریم تا ۴۰ طرح مطالعاتی رایزن های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را معرفی و مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی با تأکید بر ضرورت کاربردی شدن طرح‌های پژوهشی داخلی در خارج از کشور، گفت: اگر طرح پژوهشی در داخل سازمان به انجام می رسد، لازم است تا نتیجه آن در خارج از کشور تجلی یابد؛ در واقع مأموریت اصلی این سازمان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در خارج از کشور خلاصه می‌شود.

سلیمانی افزود: درصدد آن هستیم تا در آینده‌ای نزدیک سازمان را به یک مرکز دانش محور و دانش بنیان در حوزه فعالیت‌های فرهنگی خارج از کشور تبدیل کنیم؛ براین اساس برای تحقق این مهم، جنبه‌های فکری، اندیشه‌ای و مطالعاتی طرح‌های پژوهشی این سازمان ارزش‌گذاری می شود.

وی با اشاره به اصلاح روش‌ها در طرح‌های پژوهشی تأکید کرد: در هفته پژوهش، ایجاد برنامه‌های اجرایی، فرهنگی و پژوهشی این سازمان مورد بررسی قرار می‌گیرد که تا مشخص شود که چه اندازه نگاه وسیعی به حوزه تحقیق و پژوهش شده است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان یادآور شد: به طور قطع یکی از اهداف کلی از اجرای این رویداد فرهنگی، تبیین تفکر نوین، شناسایی ایده‌های برتر و انجام کار مطالعاتی نوین در این سازمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز