خبرگزاری کار ایران

مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کرمان

عملیات اجرایی واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر در حال انجام است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۴۷

۱۳ هزار واحد باقی مانده از واحدهای مسکن مهر استان کرمان در دست انجام است که شمار زیادی از آن‌ها در صورت تامین خدمات زیربنایی به زودی به بهره‌برداری می رسد.

کرمان - ایلنا: مدیر مسکن و ساختمان راه و شهرسازی کرمان با بیان این که در حال حاضر حدود ۲۰ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر استان به بهره‌برداری رسیده گفت: ‌ ۱۳ هزار واحد باقی‌مانده از مسکن‌های مهر استان در دست اقدام است و عمده آن ها به دلیل عدم اجرای خدمات زیربنایی از جمله آب، برق، و فاضلاب، بهره‌برداری آن ها با مشکل مواجه شده است.

به گزارش ایلنا ازکرمان علی حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به سرعت پیشرفت کار مسکن‌های مهر، افزود: در سال‌های اولیه ساخت این واحدها با سرعت خوبی انجام گرفت اما در سال‌های ۹۱ و ۹۲ به سبب مشکلات ارزی و تحریم‌ها و مشکلاتی از قبیل افزایش مصالح و دستمزدها و غیره کار با سرعت پایین‌تری در دست انجام است.

وی با اشاره به این که قالب مسکن های شهر کرمان به شکل تعاونی است، گفت: عملیات ساخت این مسکن ها از طریق تسهیلات بانکی که حداکثر تا سقف ۲۵ میلیون تومان و سهم آورده از طریق اعضای تعاونی ها و متقاضیان انجام می شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا واحدهای مسکن مهر باید به شکل صد در صد تحویل صاحب‌خانه داده شود، تصریح کرد: این امر بستگی به تامین سهم آورده اعضا تعاونی دارد و اگر سهم آورده تمامی اعضا به طور کامل پرداخت شده باشد، باید کار ساخت به شکل کامل به متقاضی تحویل داده شود.

وی با اشاره به اسناد مسکن‌های مهر استان تصریح کرد: در ابتدا واگذاری به شکل بلند مدت به تعاونی ها انجام می‌گیرد و در ادامه پس از تحویل با یک قرارداد رسمی به اعضای تعاونی به شکل ۹۹ ساله واگذار می‌شود(در قالب عرصه) و قابلیت اعیانی با مردم می‌باشد.

حاجی‌زاده تصریح کرد: بر طبق قوانین اگر یک ساختمان نواقصی داشته باشد امکان این که پایان کار از شهرداری صادرشود، وجود ندارد و اگر نواقصی در مسکن های مهر وجود داشته باشد، متقاضیان باید از طریق تعاونی مشکلاتشان را مرتفع کند.

وی خاطرنشان کرد: افراد واجد شرایط و غیر واجد شرایط می‌توانند واحدهای مسکن مهر را وفق ضوابط موجود از متقاضیان اول خریداری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز