خبرگزاری کار ایران

مسئول سازمان بسیج هنرمندان:

تئاتر یکی از اثرگذارترین عرصه‌های فرهنگی در جامعه به شمار می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۱۲

یکی از عرصه های مهم و تاثیرگذار فرهنگی و هنری جهت انتقال مفاهیم والای انسانی و ارزشی، هنر نمایش است / گر بتوانیم وصایا، روحیات و تفکر شهدای عزیز انقلاب و دفاع مقدس را جمع آوری کنیم و آن را بسط دهیم، قطعاً شاهد ترویج و اشاعه فرهنگ مقاومت خواهیم بود.

حسین قنادیان مسئول سازمان بسیج هنرمندان با اشاره به تاثیرگذاری هنر تئاتر نسبت به دیگر حوزه‌ها عنوان کرد مفاهیم والای انسانی را با هنر تئاتر می توان در جامعه اشاعه داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین قنادیان مسئول سازمان بسیج هنرمندان درباره برگزاری کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند و همچنین کنگره ۴۵۰ شهید تئاتر کشور با عنوان «ملکوتیان صحنه» گفت: طبق سخنان امام(ره) و حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا از با فضیلت‌ترین کارهاست که باید در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر مورد توجه قرار گیرد. برای فعالیت تاثیر گذار در عرصه فرهنگ، لازم است توجه ویژه ای به این موضوع داشت و یکی از برنامه‌های جدی، قابل توجه و تاثیرگذار، برگزاری کنگره‌های تخصصی شهدای هنرمند است.

وی افزود: پس از برگزاری کنگره های تخصصی هنرمندان شهید در سراسر کشور، به استقبال برگزاری کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند خواهیم رفت که این کنگره ماحصل برپایی ۸ کنگره تخصصی در عرصه های عکس، تئاتر، خوشنویسی، فیلم، موسیقی، شعر و ادبیات داستانی می باشد و از زمان شروع به کار کنگره تاکنون ۲۰۶۰ هنرمند شهید شناخته شده اند.

قنادیان درباره دلیل و نحوه انتخاب شهرها جهت برپایی کنگره های تخصصی، گفت: به جهت اینکه کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند به صورت شایسته و جامع برگزار شود اقدام به برگزاری ۸ کنگره کرده‌ایم که تاکنون کنگره ۱۱۰ شهید هنرمند عکاس با عنوان «یک پلک آسمان» به میزبانی استان یزد برگزار شده و اکنون در حال برگزاری کنگره ۴۵۰ شهید هنرمند تئاتر با نام «ملکوتیان صحنه» هستیم و خوشحالیم که بتوانیم این کنگره را با حضور جمعی از هنرمندان فعال و شاخص تئاتر و همچنین مسئولین عالی رتبه فرهنگی و هنری در حوزه هنرهای نمایشی و خانواده شهدای تئاتر در شهر اردبیل برگزار نماییم.

وی ادامه داد: اما در خصوص انتخاب شهرهای مختلف باید بگویم، سعی شده هر کدام از این ۸ کنگره را در یک استان برگزار کنیم که این نکته از کارهای بسیار خوب و مثبت بسیج است که بدین وسیله می توانیم استان های مختلف را در حوزه های فرهنگ و هنر فعال کنیم و مشارکت دهیم، چرا که بر اساس عدالت توزیعی، بسیج هنرمندان همواره سعی دارد تا فعالیت ها، جشنواره های فرهنگی و هنری را در سطح کشور برگزار کند تا بدین طریق ظرفیت های فرهنگی و هنری بالقوه استانها به بالفعل تبدیل شود. با این امر فعالیت ها را از مرکز کشور(پایتخت) به دیگر نقاط کشور سوق خواهیم داد و این امر باعثتوانمند سازی و جلب مشارکت بیشتر مردمی در حوزه فرهنگ و هنر، می شود.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان در خصوص برگزاری کنگره «ملکوتیان صحنه» و هنر نمایش ادامه داد: یکی از عرصه های مهم و تاثیرگذار فرهنگی و هنری جهت انتقال مفاهیم والای انسانی و ارزشی، هنر نمایش است. زیرا میزان تاثیر گذاری آن به نسبت دیگر هنرها بالاتر و دلنشین‌تر است. اگر بتوانیم وصایا، روحیات و تفکر شهدای عزیز انقلاب و دفاع مقدس را جمع آوری کنیم و سپس در جامعه بسط و گسترش دهیم، مطمئناً شاهد ترویج و اشاعه فرهنگ مقاومت خواهیم بود. تئاتر به عنوان یکی از اثر گذارترین عرصه های فرهنگی در جامعه به شمار می رود و ما سعی داریم تا هرچه بیشتر از ظرفیت های این حوزه استفاده کنیم.

وی در پایان درباره انتخاب شهدای شاخص در این کنگره گفت: از هر استان ۵ شهید در هرعرصه به دبیرخانه سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند معرفی شده اند که پس از بررسی آثار این هنرمندان شهید، بر اساس میزان تلاش هنری و اثرگذاری هنری، ۱ یا ۲ شهید شاخص در هر عرصه هنری انتخاب و معرفی می شوند و از این میان نیز شهید هنرمند شاخص در کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند که در دهه سوم فروردین ۹۴ مقارن با سالروز شهادت شهید اهل قلم " سید مرتضی آوینی "، روز هنر انقلاب اسلامی و همچنین سالروز تاسیس بسیج هنرمندان معرفی خواهد شد.

شهیدان حسین قشقایی و مسعود سهیلی به عنوان شهدای شاخص تئاتر در «کنگره ملکوتیان» صحنه معرفی و تجلیل می شوند. کنگره ۴۵۰ شهید تئاتر کشور با عنوان «ملکوتیان صحنه» به همت سازمان بسیج هنرمندان و به دبیری حسین مسافر آستانه چهارشنبه ۱۲ آذر در اردبیل برگزار می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز