خبرگزاری کار ایران

معرفی برترین‌های سوگواره هنر عاشورایی

کد خبر : ۲۲۹۸۹۰

با افتتاح نمایشگاه هشتمین سوگواره هنر عاشورایی نفرات برتر آن معرفی شدند و از آن ها تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم که عصر امروز(دوشنبه ۱۰ آذر) در تالار سوره حوزه هنری و با حضور مدیران حوزه هنری و هنرمندان تجسمی برگزار شد، نفرات برتر رشته های پوستر، پرچم و تصویرسازی هشتمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش ایلنا؛ نفرات برتر بخش‌های سوگواره به ترتیب به شرح ذیل است:
بخش پوستربا موضوع حماسه عاشورا:
محمدصادق محمدپور ازاستان مازندران با اثر «روزنامه» نفر اول شناخته شد و با اهدای ۳۰۰۰۰۰۰۰ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از آن تقدیر شد.
سید محمدهادی قادری از استان قم با اثر «شفا» حائز رتبه دوم شناخته شد و با اهدای ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر به عمل آمد.
نصیر بشری از استان تهران با اثر «حضرت علی اکبر» در رتبه سوم این بخش قرار گرفت و با اهدای ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد.
در همین بخش از آثار نوشین بیجاری از استان تهران با عنوان «تنهای تنها مانده»، جلال پیر مرزآباد استان آذربایجان شرقی با عنوان «هل من ناصر ینصرنی» و ایمان خاکسار بنی اسدی از استان البرز با اثر «بصیرت» تقدیر شد.
بخش پرچم های سوگواره با موضوع حماسه عاشورا:
میثم نامدار ازاستان تهران با اثر «شفای کربلا» حائز رتبه اول شناخته شد و موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۳۰۰۰۰۰۰۰ ریال شد.
محمد تقی پور از استان تهران با اثر «یا حسین شهید» نفر دوم شناخته شد و با اهدای ۲۰۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر به عمل آمد.
مسلم علم زاده از استان تهران با اثر «هیهات منا الذله» نفر سوم این بخش شد و با اهدای ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد.
بخش تصویر سازی با موضوع حماسه عاشورا:
در این بخش الهه امیر حسینی از استان البرز با اثر «حضرت علی اصغر» رتبه اول را کسب کرد و با اهدای دیپلم افتخار و ۳۵۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی از وی تجلیل به عمل آمد.
مقام دوم این بخش به مهدی جوادپور از استان گیلان و با اثر «شش ماهه کربلا» رسید و با اهدای ۲۵۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد.
راحله کریم بخش نوبر از استان گیلان با اثر «حماسه عاشورا» نفر سوم شناخته شد و موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال شد.
بخش تصویر سازی با موضوع مادر شهید:
سولماز جهانگیر از استان البرز با اثر «معراج» حائز رتبه دوم شناخته شد و با اهدای ۲۵۰۰۰۰۰۰ریال جایزه نقدی و دیپلم افتخار از وی تقدیر شد.
سمیه علیپور از استان تهران با اثر «شام غریبان» رتبه سوم را کسب کرد و موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰۰۰۰۰۰ ریال شد.
هیئت داوران این بخش هیچ اثری را شایسته رتبه برتر ندانست.

در بخش پوستر و پرچم محمد خزایی، احمد آقا قلی زاده و فرشته سعیدا و در بخش تصویرسازی نیز ابوالفضل همتی آهویی، محمدعلی بنی اسدی و عصمت افضل طوسی داوری آثار را برعهده داشتند.

نمایشگاه آثار برگزیده هشتمین سوگواره هنر عاشورایی تا ۱ دی ماه در گالری شماره ۱ خانه عکاسان و نگارخانه ابوالفضل عالی جهت بازدید مخاطبان دایر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز